کد خبر: 413690
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۲:۴۱:۱۸
| |

عضو انجمن صنفی کسب وکار‌های مجازی:

هزینه ارسال کالا میان فروشنده و خریدار توافقی است

عضو انجمن صنفی کسب وکار‌های مجازی گفت: هزینه ارسال کالا میان فروشنده و خریدار امری توافقی است و صاحبان فروشگاه‌های مجازی با تعیین کف خرید می‌توانند نسبت به ارسال رایگان محصول به مصرف کننده اقدام کنند.

هزینه ارسال کالا میان فروشنده و خریدار توافقی است
کد خبر: 413690
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۲:۴۱:۱۸

اعتمادآنلاین| رضا الفت نسب در گفت‌وگو با میزان با اشاره به صحبت های سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص ارسال رایگان محصولات از سوی فروشگاه های اینترنتی اظهار کرد: روز گذشته سخنگوی سازمان سازمان تعزیرات اظهاراتی در خصوص رایگان بودن هزینه ارسال کالا مطرح کرد اما عدم دریافت هزینه ارسال محموله پشتوانه قانونی ندارد و هزینه ارسال در مبادلات تجاری ذکر نشده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه و انجمن صنفی کسب وکار‌های مجازی تصریح کرد: هزینه ارسال کالا میان فروشنده و خریدار امری توافقی است و صاحبان فروشگاه‌های مجازی با تعیین کف خرید می‌توانند نسبت به ارسال رایگان محصول به مصرف کننده اقدام کنند.


وی ادامه داد: حاشیه سود کم فروشگاه‌های مجازی، امکان ارسال رایگان محصولات را برای فروشندگان مجازی کم کرده و اجرای این طرح امکان پذیر نیست.

الفت نسب بیان کرد: نحوه محاسبه هزینه خدمات به سیاست‌های صاحبان فروشگاه‌های مجازی باز می‌گردد و این طرح که هزینه ارسال محصول بر عهده فروشنده باشد، در قانون ذکر نشده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه و انجمن صنفی کسب و کار‌های مجازی بیان کرد: بسیاری از فعالان حوزه کسب و کار‌های مجازی نسبت به قانون ارسال رایگان محصولات ابراز نگرانی کردند و امیدوارم اظهارات در این حوزه متناسب با نظرات کارشناسی باشد.

گفتنی است،سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات روز گذشته در نشست خبری اظهار کرد: طبق قانون هزینه ارسال کالا بر عهده فروشنده است و در صورتی ‌که کالای دریافتی با کالای خریداری‌شده مطابقت نداشته باشد، هزینه مرجوع کردن آن بر عهده فروشنده است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها