کد خبر: 413368
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۰:۴۱:۵۳
| |

خرم، رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی:

شفاف‌سازی نظام مهندسی بحرانی شد

رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه " شفاف‌سازی در نظام مهندسی به بحران تبدیل شده است"، گفت: راه مبارزه با فساد قلع و قمع با شمشیر نیست.

شفاف‌سازی نظام مهندسی بحرانی شد
کد خبر: 413368
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۰:۴۱:۵۳

اعتمادآنلاین| احمد خُرم، رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی در خصوص جلوگیری از بروز تخلف در سازمان‌های نظام مهندسی و تاکید وزیر راه بر شفافیت این سازمان‌ها، اظهار کرد: شفاف‌سازی و مبارزه با فساد یک برنامه‌ روشن و مدونی دارد؛ 40 سال است ما به این برنامه که دنیا به آن عمل کرده، توجه نکرده‌ایم.

وی با بیان این‌که شفاف‌سازی به بحران تبدیل شده است،‌ ادامه داد:‌ «این مسئله خواست نظام مهندسی ساختمان نیست. در ادارات، در سازمان ثبت اسناد و املاک، در شهرداری‌ها و در ادارات شاهد این فساد هستیم.»

وی بیان کرد:‌ مبارزه با فساد تا الان این بوده که شمشیر دست بگیریم و قلع و قمع کنیم. این راه مبارزه با فساد نیست؛ راه هم اگر هست اساسی و ریشه‌ای نیست. وقتی با فساد برخورد فیزیکی می‌شود، فساد تغییر مسیر، شکل و محتوا می‌دهد و به کار خودش ادامه می‌دهد.

رئیس شواری مرکزی نظام مهندسی ساختمان گفت: برای سالم‌سازی محیط ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید سیاست‌ها را اصلاح کرد. قوانین پیچیده و مطول موجود را باید ساده‌سازی و مختصرسازی و همه‌فهم کرد. الان هیچکسی به جز قانون‌دار قانون را نمی‌فهمد.متاسفانه اینقدر قانون را پیچیده کرده‌ایم که این مشکلات ایجاد شده است.

خرم اضافه کرد: بعد از اصلاح قانون، ساختار باید اصلاح شود. ساختارهای ما معیوب است. ساختارهای وظیفه‌گرا رَه به جایی نخواهند برد. باید بر دستگاه‌ها مدیریت نتیجه‌گرا و پروژه‌محور حاکم شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها