ناظر راه‌اندازی طرح‌های پتروشیمی مطرح کرد:

تحمیل هزینه‌ به امریکا از سوی پتروشیمی‌های بورسی/ ناواردها بازار سرمایه را حبابی کردند

در حال حاضر 85 کشور از محصولات ما خریداری می‌کنند که هماهنگی با این تعداد کشور برای امریکا سخت و پرهزینه است.

تحمیل هزینه‌ به امریکا از سوی پتروشیمی‌های بورسی/ ناواردها بازار سرمایه را حبابی کردند
کد خبر: 403100
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۰۸:۵۸:۵۶

اعتمادآنلاین| بیژن چگینی درباره لزوم حضور بیشتر شرکت‌های پتروشیمی در بورس اظهار داشت: اکنون اکثر شرکت‌ها در بورس فعال هستند و محصولات هم به قیمت مناسب صادر و یا به مصرف داخل می‌رسد. اما مشکلات ارزی و نقل و انتقال پول تا حدی مشکل‌زا است که البته روی تقاضای خرید پتروشیمی‌ها تاثیر منفی نگذاشته است.

وی افزود: مسئله این است که فضای کنونی بورس برخی سهامداران را دچار وحشت کرده زیرا به دلیل ورود افراد کم‌تجربه به بازار سرمایه و خرید و فروش بورسی، حباب ایجاد شده و باعث شده سهام کل شرکت‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند.

ناظر راه‌اندازی طرح‌های پتروشیمی تاکید کرد: بهتر است متولیان بورس نشست‌هایی برای هماهنگی بیشتر با شرکت‌های پتروشیمی برگزار کنند تا مشکلات ناشی از ورود افراد ناوارد و حباب ایجاد شده را برطرف کنند.

وی در ادامه گفت: پتروشیمی‌ها در بدترین شرایط تحریم صادرات داشته و مشکلی خاصی پیش نیامد و این به خاطر تنوع در بازار است، ما نفت‌خام را به چند کشور مشخص ارسال می‌کردیم که آنها هم به جز چین به دلیل ارتباط‌شان با امریکا تحت‌تاثیر قرار گرفته و واردات از ایران را متوقف کردند، اما در مورد پتروشیمی اینگونه نیست، در حال حاضر 85 کشور از محصولات ما خریداری می‌کنند که هماهنگی با این تعداد کشور برای امریکا سخت و پرهزینه است و این یک مزیت خوب برای مردم است که می‌توانند در درازمدت روی بورس حساب کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز جمعه، 12 اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر نفت با اشاره به ارائه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه با هدف تقویت بورس کشور، بر ضرورت حضور بیشتر و فعال‌تر شدن شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در بورس تأکید کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها