کد خبر: 376875
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۰۸:۵۲:۵۸
| |

نقشه راه تنظیم بازار کشور آماده ابلاغ است

حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد که نقشه راه تنظیم بازار کشور آماده ابلاغ از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار کشور است.

نقشه راه تنظیم بازار کشور آماده ابلاغ است
کد خبر: 376875
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۰۸:۵۲:۵۸

اعتمادآنلاین| «حسین مدرس خیابانی» در حاشیه جلسه بررسی نقشه راه تنظیم بازار کشور در جمع خبرنگاران گفت: در چهار ماه گذشته، نسخه و پیش‌نویس اولیه‌ نقشه راه تنظیم بازار کشور برای نظرخواهی به دستگاه‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سند نقشه راه تنظیم بازار کشور آماده ابلاغ است، افزود: به زودی آخرین اصلاح‌های لازم بر روی آن انجام خواهد شد تا بتوان با توجه به نظرات تمامی دستگاههای دخیل در امر تنظیم بازار، جهت‌گیری‌های لازم را برای بهبود عملکرد این نقشه و نیز حمایت از تولید انجام داد.

به گفته این مقام مسوول، نقشه راه تنظیم بازار کشور با توجه به اثرات محیط پیرامونی تنظیم شده است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: هدف این بوده که در شرایط سخت کنونی، بتوان درک مشترکی را میان همه دست‌اندرکاران تنظیم بازار کشور ایجاد و از همراه کردن تمامی دستگاه‌ها برای هدف اصلی که بهبود معیشت مردم است، اطمینان حاصل کرد.

وی همچنین با اعتقاد به اینکه اگر تولید سر پا باشد، تامین نیازهای مصرف‌کنندگان نیز تضمین‌ می‌شود افزود: برای حمایت از تولید ملی کشور با هدف مدیریت و کنترل واردات و نیز حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف و متوسط به لحاظ تامین معیشت آن‌ها، تلاش شده تا از همه ابزارهای موجود استفاده شود.

به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، عمده جهت گیری نقشه راه تنظیم بازار، حمایت از بازیگران اصلی این حوزه در بخش تولید و مصرف است و باید از تمامی ابزارهای لازم در این رابطه بهره گرفت.

مدرس خیابانی تنظیم بازار را یک موضوع فرابخشی دانست و تاکید کرد: باید تمامی عوامل اثرگذار در قیمت تمام شده کالاها را لحاظ کرد؛ به این معنا که اثر شاخص‌های کلان مثل نرخ ارز، حجم نقدینگی، تورم ساختاری و خود تورم روی شاخص های تنظیم بازار اثر دارد و بدون توجه به تورم و نرخ ارز، نمی‌توان نوسان قیمت را کنترل کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها