معاون وزیر راه:

متروی هشتگرد بازار مسکن تهران را متعادل می‌کند

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار جدی دولت قرار دارد، تصریح کرد: کاهش آلودگی هوا در تهران و کرج نتیجه قطعی افتتاح مترو هشتگرد خواهد بود.

متروی هشتگرد بازار مسکن تهران را متعادل می‌کند
کد خبر: 373821
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۰:۲۶:۱۰

اعتمادآنلاین| حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه مراسم افتتاح مترو کرج به هشتگرد که امروز سه شنبه دهم دی ماه با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال جاری میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه قابل مقایسه با سال‌های قبل نبود، اظهار کرد: طی چند ماه گذشته 25 درصد به پیشرفت فیزیکی این پروژه اضافه شده که این امر درنوع خود بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل به موقع این پروژه شاهد فعالیت سه شیفته دست اندرکاران بودیم، ادامه داد: طی 9 ماه گذشته روند تکمیل این پروژه تنها چهار روز متوقف شد که سه روز آن تعطیلات رسمی بود.

وی با اشاره به جزئیات این پزوژه افزود: این پروژه 25.8 کیلومتر طول داردکه پنج کیلومتر آن به صورت تونلی و مابقی به صورت سطحی کار شده است.

این مسئول اضافه کرد: قطار برقی کرج به هشتگرد در هر روز توانایی انتقال 250 هزار سفر از جاده به ریل را دارد که این امر نقش به سزایی در کاهش ترافیک استان البرز خواهد داشت.

طاهرخانی با اشاره به اینکه محوطه این پروژه 22 هزار متر مربع است، اضافه کرد: این پروژه بزرگ ترین ایستگاه متروی رو سطحی کشور را در خود جای داده که می‌تواند کارکرد منطقه‌ای داشته باشد چون این ایستگاه صرفاً به شهر جدید هشتگرد خدمات رسانی نمی‌کند و تمام 400 هزار نفر ساکن پیرامون غرب استان البرز را پوشش می‌دهد و باعث توسعه این منطقه می شود.

وی ادامه داد: دو توقفگاه اتوبوس و تاکسی و پارکینگی با ظرفیت هزار خودرو در بیرون این ایستگاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به سه ویژگی مهم این طرح توضیح داد: این طرح نقش به سزایی در تعادل بخشی به بازار مسکن تهران دارد چون شهر جدید هشتگرد برای سکونت 600 هزار نفر برنامه ریزی شده ولی جمعیت کنونی این شهر 55 هزار نفر است.

این مسئول اضافه کرد: راه‌اندازی این خط باعث تعادل در قیمت بازار مسکن تهران به خصوص برای قشر کم درآمد و سهولت در دسترسی ساکنان شهر جدید هشتگرد به تهران می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار جدی دولت قرار دارد، تصریح کرد: کاهش آلودگی هوا در تهران و کرج هم نتیجه قطعی افتتاح این پروژه خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها