کد خبر: 366175
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۰۸:۱۴:۰۰
| |

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی:

نظارت‌کنندگان از نظارت‌شوندگان بیشتر هستند

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران با بیان اینکه حسابرسی پادزهر فساد است، گفت: پیشنهادی را تحت عنوان همزمانی نظارت‌های مالی برای سهولت کار بنگاه‌ها و نهادهای ناظر، به دولت ارائه کرده‌ایم.

نظارت‌کنندگان از نظارت‌شوندگان بیشتر هستند
کد خبر: 366175
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۰۸:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد علوی امروز در همایش روز حسابدار، گفت: در سال جاری پیشنهادی تحت عنوان «همزمانی نظارت‌های مالی» را به دولت ارائه کردیم تا از این طریق تمام گزارش‌های مربوط به نظارت‌های مختلف مالی را به صورت همزمان در یک گزارش تهیه کنیم.

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران افزود: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی کشور با تعدد نظارت‌های مالی همچون نظارت بیمه‌ای، مالیاتی، مالی، دیوان محاسبات و ... مواجه هستند.

او ادامه داد: می‌توان گفت که نظارت‌کنندگان از نظارت‌شوندگان پیشی گرفته‌اند.

علوی با اشاره به لزوم مبارزه با فساد، گفت: در کشورهایی که حسابداری مورد توجه نبوده، فساد به صورت چشم‌گیر افزایش یافته است اما عکس این قضیه را در کشورهایی که حسابداری را جدی گرفته‌اند، شاهد هستیم. حسابرسی پادزهر فساد است.

او با بیان اینکه حیف‌ومیل کردن بخشی از فساد است، افزود: اگر نظام حسابداری در کشور استقرار یابد، سوءمدیریت‌ها، ترک‌فعل‌ها، فرصت‌های از دست رفته،حیف‌ومیل‌ها و... مشخص می‌شوند.

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: دولت باید سخت‌افزار مورد نیاز نظام حسابداری یعنی تکنولوژی را برای این حوزه فراهم کند.

علوی تاکید کرد: تنها راه‌حل برای مبارزه با فساد و تنگناهای مالی برگشت دولت به خواستگاه اصلی خود یعنی سکانداری و فرمانداری است، نه تصدی‌گری.

او افزود: در صورتی که دولت تصدی‌گری را کنار بگذارد، بخش خصوصی به کمک دولت خواهد آمد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها