کد خبر: 356408
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۰:۵۱:۰۰
| |

815 هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور انجام می‌شود

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در راستای تکالیف برنامه ششم توسعه، 815 هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور انجام می‌شود.

815 هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور انجام می‌شود
کد خبر: 356408
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «فریبرز غیبی» روز جمعه در جشنواره جنگل بلوط روستای سرسختی شهرستان شازند، افزود: 26 هزار هکتار عرصه جنگلی سال گذشته در کشور ایجاد شد که یک‌هزار هکتار آن در استان مرکزی بوده است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش سطح عرصه‌های جنگلی کشور، 80 هزار هکتار جنگل‌کاری نیز امسال در استان های مختلف انجام می‌شود.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت:خدود 400 هزار هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در کشور وجود دارد که برخی گونه‌های موجود آن‌ها در حال انقراض و در معرض تهدید هستند.

غیبی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 727 درخت انحصاری و ایرانی در کشور وجود دارد که در تمامی استان ها پخش شده و نگهداری و حفاظت از آن‌ها از جمله وظایف مهم مردم و طبیعت دوستان است.

وی ذخیره‌گاه جنگلی بلوط استان مرکزی را از نوع ایرانی عنوان کرد و گفت: جنگل بلوط این استان از جمله نمونه‌های مهم این درختان در کشور است و علاوه بر حفاظت، توسعه این درختان نیز باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان شازند تیز در این جشنواره گفت: این شهرستان با کشف آثار تمدن هفت هزار و 500 ساله و همچنین برخورداری از ذخیره‌گاه ارزشمند جنگل بلوط در کنار ده‌ها جاذبه تاریخی، طبیعی و مذهبی از قطب‌های مهم گردشگری استان مرکزی محسوب می‌شود.

«مصطفی عرب» افزود: هدف از برگزاری جشنواره بلوط سرسختی برای سومین سال متوالی تقویت انسجام مردم، سمن‌ها و حوزه دولتی و معرفی داشته‌های گردشگری و فرهنگی این شهرستان است چرا که باید بخش گردشگری سهم مناسبش را در اقتصاد این خطه پیدا کند.

وی اظهار داشت: ذخیره‌گاه جنگلی بلوط در این شهرستان تنها سرمایه جنگلی استان مرکزی است و ارزش طبیعی و ژنتیکی زیادی دارد و روستای سرسختی نیز با اکتشافات باستان شناسی یکی از خاستگاه‌های فرهنگ کهن ایران است که باید داشته‌های این بخش به درستی حفاظت شده و معرفی شوند.

فرماندار شازند خاطرنشان کرد: کاشت بلوط، پاکسازی محیط از پسماندهای پراکنده، ایجاد زنجیره انسانی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از سرفصل‌های این جشنواره است که با هدف تقویت تعامل مردم و دستگاه‌های دولتی در حفاظت از داشته ‌های طبیعی و فرهنگی و توسعه هدفمند صنعت گردشگری اجرا می‌شود.

عرب عنوان کرد: جوامع محلی و مردم شازند درک بالا و حساسیت مناسبی در حراست از سرمایه‌های طبیعی و میراث فرهنگی دارند که باید ای ن رویه روز به روز افزایش یابد.

ایران 11 اقلیم از 13 اقلیم جهان را دارد و دارای هشت هزار گونه گیاهی است.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها