کد خبر: 335698
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۸:۲۹:۰۰
| |

سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

برای زنان در صنعت فرش دستباف حق مالکیت قائل شویم

سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در همایش تجلیل از زنان فرش باف سرزمین ایران که در نمایشگاه صنعت ملی فرش برگزار شد ضمن تاکید بر اهمیت و ارز آوری این صنعت، عنوان کرد: حمایت از تولید کنندگان برای خلق آثار منحصر به فرد در راس فعالیت‌ها باشد؛ چراکه ما در این حوزه غفلت های زیادی انجام داده‌ایم و این خود سبب ناامید شدن تولید کنندگان شده است.

برای زنان در صنعت فرش دستباف حق مالکیت قائل شویم
کد خبر: 335698
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۸:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، با تاکید بر این‌که «باید در حوزه صنعت فرش دستباف زنان حق مالکیت قائل شویم» گفت: چرا که دسترنج بسیاری از این زنان ناشناخته با برندهای دیگر به فروش می رسد.


به گزارش اعتمادآنلاین، وی افزود: برطرف کردن موانع گمرکی، موانع صادرات،تقویت حضور در نمایشگاه های جهانی، برگزاری بازارچه های مرزی از جمله عوامل موثر در توسعه صنعت فرش دستباف هستند.


وی با اشاره به فعالیت 80 درصدی زنان در صنعت فرش گفت: باید در این حوزه حق مالکیت وجود داشته باشد؛ چرا که دسترنج بسیاری از این زنان ناشناخته با برندهای دیگر به فروش می رسد و به عنوان نمونه حاصل دسترنج زنان بشاگرد به نام کاشان و اصفهان فروخته می شود.


این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش خصوصی، دولتی و مجلس ایران باید در جهت برطرف کردن موانع تولید و فروش گام بردارند تا هنر و صنعت فرش به جایگاه اصلی خود بازگردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها