آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری در جمع خبرنگاران:

خبرنگاران اینترنت رایگان دریافت می‌کنند/ قانون ریجستری تلفن همراه دچار اشکال است

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری، درباره دور زدن ریجستری تلفن‌های همراه گفت: قانون در این مورد دارای اشکال است برای همین است که دور زده می‌شود.

خبرنگاران اینترنت رایگان دریافت می‌کنند/ قانون ریجستری تلفن همراه دچار اشکال است
کد خبر: 328596
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۳:۴۲:۵۱

اعتمادآنلاین| آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری، در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران امروز یکی از تولیدکنندگان محتوا در شبکه ملی اطلاعات هستند که امروز ابزارشان متفاوت شده، روزی با روزنامه سر و کار داشتند اما امروز فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری تاکید کرد: برای حمایت از خبرنگاران دولت در گذشته مصوباتی داشتیم، امروز هم ما پیشنهاد دادیم خبرنگارانی که در جامعه خبری کشور فعالیت می‌کنند و ابزار اصلی کارشان فضای مجازی است مطرح کردیم که اینترنت رایگان داده شود، آقای رئیس‌جمهور نیز موافقت کردند.

وی ادامه داد: ظرف یکی-دو روز آینده سایت ثبت نام باز خواهد شد و خبرنگارانی که در جامعه خبری کشور فعالیت می‌کنند می‌توانند ثبت‌نام کنند. با وزارت ارشاد باید هماهنگی لازم صورت گیرد و لیست خبرنگاران باید مشخص شود.

جهرمی درباره خریداری گذرنامه برای ریجستری تلفن‌های همراه گفت: فعالیت‌هایی که رو به سمت دور زدن قانون می‌آورند یک مفهوم درون خودشان دارند و آن این است که روال فعلی اشکالاتی را دارد.

وی ادامه داد: وارد کننده‌ای که می‌تواند گوشی را وارد کند و عوارض حداقلی هم می‌دهد دلیل ندارد که بخواهد چنین شیوه‌ای را استفاده کند و هزینه‌ای را برای خودش و مصرف‌کننده ایجاد کند.

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: واقعیت از دید ما این است که در ثبت سفارش و تخصیص ارز مشکلاتی وجود دارد و واردات رسمی دچار اختلال است که همین امر باعث این اتفاقات می‌شود.

وی گفت: وقتی قانون اصلی دچار مشکل است، مجبوریم محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم که در نهایت مردم را اذیت می‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها