کد خبر: 321139
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

در ویدئو تیتر «اعتمادآنلاین» ببینید؛

بورس در ایران

بورس اوراق بهادار تهران اولین بار در سال 1346 تاسیس شد و تا به امروز محلی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و مردم عادی بوده است. بازار سهام ایران طی یک سال گذشته به عنوان یکی از بازارهای پرسود برای سرمایه‌گذاران با رشد زیادی مواجه بود، به نحوی که باعث شد بخشی از سرمایه‌های سرگردان را به سمت خود جذب کند.

حجم ویدیو: 18.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49 دانلود ویدیو
کد خبر: 321139
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بورس یا همان بهابازار به بازاری گفته می‌شود که در آن قیمت‌گذاری و خرید و فروش کالا و اوراق بهادار انجام می‌شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار از 2 شرکت «بورس اوراق بهادار تهران» و «فرابورس ایران» و همچنین 2 شرکت بورس کالایی، یعنی شرکت‌های «بورس کالای ایران» و «بورس انرژی»، تشکیل شده است.

وظیفه نظارت بر سازمان بورس بر عهده شورای عالی بورس است. اعضای این شورا وزیر اقتصاد (به عنوان رئیس)، وزیر صمت، رئیس کل بانک مرکزی، 2 نماینده مجلس و 2 نفر خبره اقتصادی (تعیین‌شده توسط هیات دولت) هستند.

در بورس اوراق بهادار شرکت‌ها و کارخانه‌ها بخشی از مالکیت خود را در قالب سهام به متقاضیان عرضه می‌کنند. این عرضه در بورس کالا به شکل کالاهای فیزیکی مانند فلزات، زعفران و... انجام می‌شود.

افرادی که تمایل ندارند خود را درگیر هیجانات خریدوفروش بورس کنند می‌توانند در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین اوراق مالی و اوراق خزانه اسلامی سرمایه‌گذاری کنند.

میزان ارزش معاملات بورس در تیرماه امسال به 1600 میلیارد تومان رسید. این رقم وقتی جالب می‌شود که بدانیم سازمان بورس در تیرماه سال 95 مبلغی بالغ بر 200 میلیارد تومان سوددهی داشته است.

بازار بورس از ابتدای امسال 40 درصد سوددهی داشته است. این میزان از سوددهی تمامی بازارهای موازی در این بازه زمانی بیشتر بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها