کد خبر: 319101
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۶:۰۶:۵۲
| |

احتمال تحریم پروژه هواپیمای مسافربری روسیه قوت گرفت/ روس‌ها به دنبال داخلی‌سازی بیشتر

یوری بوریسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه هشدار داد این احتمال وجود دارد پروژه ساخت هواپیمای مسافربری MC21 از سوی آمریکا تحریم شود.

احتمال تحریم پروژه هواپیمای مسافربری روسیه قوت گرفت/ روس‌ها به دنبال داخلی‌سازی بیشتر
کد خبر: 319101
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۶:۰۶:۵۲

اعتمادآنلاین| یوری بوریسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: پروژه ساخت هواپیمای مسافربری MC21 روسیه در معرض تحریم از سوی کشورهای غربی قرار داشته وبرخی تمهیدات برای خنثی کردن این اقدام اندیشیده شده‌اند.


به گزارش تاس، وی گفت: پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا در تجارت با شرکت‌های روس از جمله برخی شرکت‌های فعال در زمینه تولید قطعات کامپوزیت و شرکت‌های هوانوردی که در سپتامبر 2018 اعمال شده، شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که احتمال تحریم پروژه ساخت هواپیمای مسافری MC21 قوت گرفته است.

بوریسوف ادامه داد:‌آمریکا تحویل قطعات کامپوزیت به روسیه راکه در ساخت بال هواپیما کاربرد دارد را تحریم کرده و از طرف دیگر فروش قطعات تیتانیومی و ماشین‌آلات نصب فیبر کربن و دیگر تجهیزات را به روسیه ممنوع کرده است.

وی هشدار داد: این امکان وجود دارد که تحریم‌های جدیدی علیه پروژه ساخت هواپیمای مسافربری MC21 اعمال شود.

وزارت صنعت و تجارت روسیه به همراه شرکت هواپیماسازی ایرکات با هدف مصون کردن پروژه هواپیمای MC21 در برابر تحریم‌ها اقدام به اجرای برخی سیاست‌ها از جمله جایگزین کردن قطعات کامپوزیت و برخی مواد با قطعات تولید داخل روسیه کرده‌اند.

به گفته بوریسوف این مسئله استقلال فنی تولید هواپیمای MC21 را در برابر قطعات تحریم‌ شده تضمین می‌کند و به همین دلیل است که مسکو از این پروژه حمایت کرده و خواهد کرد.

هواپیمای مسافربری MC21 یک هواپیمای سایز متوسط است که مدل‌های مختلف آن توانایی حمل 132 تا 211 مسافر را دارد.

قرار است هواپیمای MC21 -400 با ظرفیت حمل 250 مسافر نیز تولید شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها