عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی مطرح کرد:

شروطی برای فروش نفت از مسیر خصوصی‌ها / بابک زنجانی بدون گزینش قبول شد

عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بخش خصوصی توان تصدی و لابی دارد اما باید میدان باز باشد تا بتواند از نقش حرفه‌ای خود برای گرفتن سهم بیشتری از بازار نفت استفاده کند.

شروطی برای فروش نفت از مسیر خصوصی‌ها / بابک زنجانی بدون گزینش قبول شد
کد خبر: 310364
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۰:۱۸:۵۹

اعتمادآنلاین| حمیدرضا صالحی درباره استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی داخل و خارج از کشور برای فروش نفت گفت: فروش نفت تاکنون در اختیار دولت بوده اما مدتی است که برای استفاده از پتانسیل بخش خصوصی بورس انرژی راه‌اندازی شده است، اما قطعا همان مسائلی که دولت در زمینه بازایابی، بیمه نفتکش‌ها و انتقال ارز دارد، بخش خصوصی هم با آن مواجه است، یعنی اینگونه نیست که بخش خصوصی بتواند موانع را براحتی رفع کند، اما می‌تواند کمک کند.

وی افزود: قطعا بخش خصوصی نمی‌تواند کاملا جایگزین دولت برای فروش نفت باشد اما می‌توان از قدرت مانور این بخش بهره برد.

عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: بخش خصوصی توان تصدی و لابی دارد اما باید میدان باز باشد تا بتواند از نقش حرفه‌ای خود برای گرفتن سهم بیشتری از بازار نفت استفاده کند.

وی با اشاره به نگرانی بابت ورود دوباره امثال بابک زنجانی به این بازار گفت: البته باید فیلترهایی بکار گرفته شود و از افراد خوشنام و مورد تائید تشکل‌ها استفاده کرد. بابک زنجانی هیچ خاستگاه و پایگاه تشکلی و شناخته شده‌ای در کسب و کارهای مختلف نداشته است، بخش خصوصی‌ای باید اجازه حضور داشته باشد که حمایت تشکل‌ها را بابت تائید عملکرد سال‌های گذشته خود داشته باشد. اگر همان زمان دولت وقت از بخش خصوصی و تشکل‌ها کمک می‌خواست قطعا هیچ مجموعه‌ای او را تائید نمی‌کرد.

صالحی یادآور شد: اعتبار بنگاه‌ها و تشکل‌ها رصد شده و عملکردها با ذره‌بین دیده می‌شود تا مشخص گردد کسی که تقاضای ورود به حوزه فروش نفت را دارد آیا توان مالی دارد یا خیر؟ و یا اینکه می‌تواند قاعده و قانون را رعایت کند که هیچ یک از این‌ها در مورد افرادی مثل بابک زنجانی رعایت نشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها