کد خبر: 308576
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۱۵:۳۱:۳۸
| |

وزیر صمت:

امسال واردات 142 قلم کالا ممنوع شد

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: شمار اقلام وارداتی ممنوعه به کشور از یکهزار و 339 قلم کالای سال گذشته، امسال به یکهزار و 481 قلم کالا رسیده است.

امسال واردات 142 قلم کالا ممنوع شد
کد خبر: 308576
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۱۵:۳۱:۳۸

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی، صنعتگران، تجار و سرمایه گذاران شهرستان ری گفت: تحریم‌ها طوری طراحی شده است که واردات محصول آنها به داخل و صادرات مواد خام و فرآوری نشده از کشور ما آزاد باشد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده به طور میانگین در سال گذشته 22 از درصد واردات به کشور کم شد و در مواد مصرفی نیز 32 درصد واردات کاهش پیدا کرده که ناشی از سیاست‌ها، ممنوعیت‌ها و تغییرات تعرفه‌های واردات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

رحمانی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت طی سه ماه اول 98 کد تعرفه واردات 500 قلم کالا را نیز بررسی و به سود تولید داخل اصلاح کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه با هر گونه واردات بی رویه و کالاهایی وارداتی که در داخل تولید می‌شود به شدت برخورد می‌کند.

وی به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید اشاره کرد و افزود: امسال باید نهضت حمایت از تولید داخل در کشور ایجاد شود، کسانی که آگاهانه و ناآگاهانه در فرآیند تولید داخل سنگ اندازی و مشکل ایجاد می‌کنند به دشمنان نظام خدمت کرده‌اند.

رحمانی در ادامه به جزیره‌ای عمل کردن و اختلاف میان برخی ادارات دولتی در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید تسهیل کننده تولید و حمایت کننده از کارآفرینان و تولید کنندگان باشند، هر دستگاهی که از تولید حمایت نکند مورد سوال قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید خانه امن تولید کنندگان باشد، اضافه کرد: کارآفرینان باید بدانند که این وزارتخانه با تمام قوا فرآیند تولید در کشور را حمایت می‌کند و به دنبال حذف بسیاری از بوروکراسی‌های اداری و مشکلات تولید کنندگان است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه با حضور در شهرری از نزدیک در جریان مشکلات فعالان اقتصادی، صنعتگران، تجار و سرمایه گذاران جنوب پایتخت قرار گرفت.

شهرستان ری با جمعیت 770 هزار نفر و برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و 10 هزار واحد صنعتی و صنفی به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها