کد خبر: 308354
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۵:۰۹:۲۲
| |

مدیر بازرسی اتاق اصناف استان مطرح کرد:

وجود تنها 16 بازرس برای نظارت بر اصناف استان سمنان

مدیر بازرسی اتاق اصناف استان سمنان از بازرسی اتاق اصناف به عنوان کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص تخلفات صنفی و گران‌فروشی‌ها نام برد.

وجود تنها 16 بازرس برای نظارت بر اصناف استان سمنان
کد خبر: 308354
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۵:۰۹:۲۲

اعتمادآنلاین| مریم عربی گفت: ارائه شکایت از طرق مختلف و از جمله مراجعه، شکایت تلفنی، حضوری و… ممکن است. ضمن اینکه شکایت بدون اینکه از آنها اسمی آورده شود طرح و پیگیری می‌شود.

وی از انجام بیش از سه هزار مورد بازرسی از اصناف این استان در دو ماهه اول امسال خبر داد و تصریح کرد: این بازرسی‌ها در مجموع به تشکیل حدود 190 پرونده تخلف انجامیده و پرونده‌ها پس از تکمیل به تعزیرات حکومتی ارسال شدند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف استان سمنان با اشاره به شرایط حاکم بر فضای بازار و مشکلات اقتصادی مردم خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح‌های تشدید نظارت‌ها بر واحدهای صنفی در دستور کار بازرسین اتاق اصناف استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نظارت بر خرده‌فروش‌ها با بازرسین اتاق اصناف است ادامه داد: بازرسی و نظارت بر فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای با بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

عربی از اصناف به عنوان آخرین حلقه توزیع نام برد و گفت: ما مدعی نبود تخلف و گرانی نیستیم اما همکاران ما در سراسر استان تلاش می‌کنند با رصد مداوم و نظارت مانع از بروز تخلفات شوند.

وی از وجود بیش از 30 هزار واحد صنفی دارای مجوز در این استان خبر داد و افزود: به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم و کاهش فروش واحدها، روز به روز بر شما واحدهای صنفی مشکل‌دار و ورشکسته افزوده می‌شود، ضمن اینکه افزایش روزافزون فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نیز مشکلات جدی برای اصناف ایجاد کرده‌اند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف استان سمنان از کمبود نیرو و منابع مالی و اعتباری به عنوان دو مشکل این مدیریت در استان و کشور یاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تنها 16 بازرس در شهرستان سمنان، هشت بازرس در شهرستان شاهرود، گرمسار و دامغان هر کدام چهار بازرس و یک بازرس نیز در شهرستان مهدیشهر فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بازرسین ما با کمترین امکانات و حقوق فعالیت می‌کنند اضافه کرد: این در حالی است که همه بازرسین اتاق دارای مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد هستند، ضمن اینکه هیچکدام از بازرسین از حق بیمه و هزینه ایاب و ذهاب نیز بهره‌مند نیستند.

وی از شکایت در حوزه خدمات به عنوان پرشکایت‌ترین حوزه کاری بازرسین این نهاد نام برد و گفت: بیشترین شکایات مردمی در حوزه خدمات و از جمله تعمیرات موبایل، تعمیرات خودرویی و مکانیکی‌ها، کابینت‌سازی‌ها، آرایشگاه‌ها و واحدهای صنفی خدمات‌رسانی از این دست است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها