کد خبر: 276770
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۲:۲۲:۰۰
| |

رئیس کمیسیون انرژی:

اجرای پروژه فروش نفت نشانه شکست دشمن است/ دشمن به دنبال متوقف کردن انقلاب اسلامی در 40 سالگی است

فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی با بیان اینکه اجرای پروژه فروش نفت و سرمایه‌گذاری‌ها نشانه شکست دشمن است، عنوان کرد: سهم خوزستان از توسعه میادین پنج میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

اجرای پروژه فروش نفت نشانه شکست دشمن است/ دشمن به دنبال متوقف کردن انقلاب اسلامی در 40 سالگی است
کد خبر: 276770
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۲:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| فریدون حسنوند گفت: چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بیدبلند اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان، توسعه میادین نفتی مشترک ایران و عراق و احداث مجتمع‌های پتروشیمی تماما بیانگر توجه به استان خوزستان است.

حسنوند در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک اظهار داشت: در آ‌ستانه دهه پنجم انقلاب هستیم دهه‌ای که تمام توان دشمن جهت انزوا و فروپاشی یک نظام مقدس به کار گرفته شده تحریم و تهدید و جنگ اقتصادی به منظور تسلیم شدن مردم در دستور کار دشمن است. تحریم و حمله ناجوانمردانه برای تسلیم ملت ایران در دستور کار است و نوک حمله نیز علیه وزارت نفت جایی که اقتصاد و توان فنی مردم و تولید و اشتغال و عمران و آبادانی بر عهده آن است قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال سست کردن اراده و توقف انقلاب اسلامی در چهل سالگی است تا انقلاب و مردم نامشان پرآوازه نباشد اما با وحدت مسئولین و مردم و هدایت رهبری امروز تحریم در دستان مردم ایران در حال فشرده شدن است.

وی ادامه داد: بنا داشتند نفت ایران را در نوامبر به صفر برسانند اما افتتاح امروز (پتروشیمی اندیشمک) نشان دهنده شکست سیاست‌های آمریکا است اجرای پروژه و فروش نفت و سرمایه‌گذاری نشانه شکست دشمن است.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تضعیف مدیران و دلسردی مردم و ایجاد فاصله بین مردم و نظام است اما باید گفت هر کس دغدغه انقلاب و مردم را دارد با تفکر مردمی و عزم جهادی باید گام بردارد.

حسنوند با بیان اینکه فرمانده کاروان برای مقابله با دشمن رهبری و فرمانده جنگ اقتصادی نیز رئیس جمهور است گفت: قوای مقننه و قضائیه در کنار مردم هستند تا انقلاب متوقف نشود و با شتاب مسیر خود را طی کند.

وی با بیان اینکه عدم ارائه اطلاعات در زمینه دور زدن تحریم به معنای تزلزل نیست گفت: این روند به معنای حفظ اطلاعات و اسرار نظام است تا دشمن نداند که ما به چه شکل نفت می‌فروشیم و پروژه‌ها چگونه اجرا و سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه تعامل بین دستگاه‌ها برای خوزستان در دستور کار توسعه میادین نفتی است، افزود: سهم خوزستان از توسعه میادین پنج میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بیدبلند اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان، توسعه میادین نفتی مشترک ایران و عراق و احداث مجتمع‌های پتروشیمی تماما بیانگر توجه به استان خوزستان است.

حسنوند ادامه داد: ارتقای دو به سه درصد از درآمدهای نفتی برای خوزستان و تصویب چهار درصد همه پروژه‌‌ها برای خدمات اجتماعی نگاه ویژه‌ای است که وزارت نفت به مناطق نفت‌خیز دارد.

وی یادآور شد: 2600 میلیارد تومان برای توسعه غرب و شرق کارون سهمی است که برای خوزستان توسعه یافتگی را به دنبال دارد.

وی گفت: امروز باید گفت که خوزستان و نفت رابطه صد ساله دارند نفت در عمق وجود خوزستان است متعلق به خوزستان نیست بلکه هدیه خوزستان به همه کشور برای توسعه و استقلال است.

نماینده مردم اندیمشک خاطرنشان کرد: خوزستان زخم خورده دفاع مقدس است و فراز و نشیب‌هایی داشته است اما می‌شود آن را ترمیم کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها