کد خبر: 273874
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۰۷:۰۰
| |

وزیر جهادکشاورزی:

 افزایش قیمت گوشت ربطی به واردات و یا قاچاق دام ندارد

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی نقش قاچاق و واردات در افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را رد کرد و گفت: زمانی که تفاوت قیمت بین گوشت توزیعی و بازار وجود دارد و توزیع هم محدود است، این مشکلات رخ می دهد.

 افزایش قیمت گوشت ربطی به واردات و یا قاچاق دام ندارد
کد خبر: 273874
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود حجتی در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: اینکه می گویند قاچاق سبب افزایش قیمت شده درست نیست، زیرا 58 میلیون راس دام سبک تولید می شود، در حالی که حجم قاچاق نزدیک به یک میلیون راس است و این مقدار نمی تواند نقش آنچنانی در قیمت ها داشته باشد.


وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت گوشت قرمز را با توجه به میزان افزایش هزینه های تولید این محصول، غیرمنطقی برشمرد و اظهار داشت: رشد بهای این کالا غیرقابل قبول است و ارتباطی نیز به حجم واردات ندارد.


وی به انتقادات از ترخیص نشدن گوشت در بنادر اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته 116 کانتینر ترخیص و 170 کانتینر جدید نیز وارد شد و اینطور نیست که تعدادی کانتینر به طور ثابت در بندر مانده باشد.


این مقام مسئول در عین حال گفت: در این بین 550 کانتینر به دلیل مشکلات تامین ارز در بنادر مانده است که با اقدام های صورت گرفته مشکل 250 کانتینر آن حل شد.


وی یادآور شد: در حالی موضوع انحصار در واردات گوشت مطرح می شود که 97 شرکت گوشت گوساله و 170 شرکت گوشت گوسفندی وارد کشور کرده‌اند.


وزیر جهادکشاورزی درباره مشکلات توزیع گوشت گفت: برای رفع این مشکل برخی پیشنهاد توزیع کوپن را دادند که رد شد؛ اکنون نیز توزیع هدفمند گوشت ضرورت دارد.


روز گذشته علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مجوز واردات 300 هزار تن گوشت به 274 شرکت صادر شده و انحصاری در زمینه واردات گوشت قرمز به کشور وجود ندارد.


حجتی در ادامه با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ افزود: برخی می گویند قیمت کالاهایی که ارز 4200 تومانی می گیرند، به جامعه هدف اصابت نکرده و گران به دست آنها می رسد؛ این در حالیست که قیمت ذرت بیش از 60 درصد رشد داشته، هزینه حمل و نقل نیز از 80 تومان بابت هر کیلو گوشت به 250 تومان رسیده و هزینه انتقال ارز هم نسبت به پارسال افزایش داشته است.


وزیر جهادکشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: موجودی گندم کشور بیشتر از میزانی است که ابلاغ و پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها