کد خبر: 255711
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۹:۳۹:۰۰
| |

نظارت بر صرافان منتظر مجوزبانک مرکزی/رسیدگی به تخلفات طی دو هفته

دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه مسئولیت نظارت بر کار صرافان برعهده بانک مرکزی است،گفت:در کنار این،کمیته حکمیت را تشکیل داده ایم تا اگر مردم نسبت به عملکردصرافی ها شکایت دارند، رسیدگی کنیم.

نظارت بر صرافان منتظر مجوزبانک مرکزی/رسیدگی به تخلفات طی دو هفته
کد خبر: 255711
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا ترکاشوند با تاکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر کار صرافان برعهده بانک مرکزی است،گفت: با این وجود، در کانون صرافان کمیته حکمیت تشکیل داده ایم تا اگر مردم نسبت به عملکردصرافی ها شکایتی دارند، رسیدگی کنیم.

وی افزود: اگر شهروندان نسبت به عملکرد صرافی ها شکایتی دارند، می توانند شکایت خود را با کانون صرافان در میان بگذارند و ما نیز تلاش خواهیم کرد که به شکایت آنها ظرف کوتاه ترین مدت رسیدگی کنیم؛ در همین ارتباط اگر شکایتی در کانون به ثبت برسد، صراف را احضار کرده و در کمیته حکمیت موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد و طی دو هفته به مساله رسیدگی می کنیم.

وی گفت: علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم از صرافی ها که در حال حاضر در کمیته حکمیت کانون در حال انجام است، قصد داریم واحد بازرسی و کنترل صرافی‌ها را راه اندازی کنیم تا بصورت دوره ای بتوانیم از صرافی ها بازرسی به عمل آوریم؛ البته این اقدام نیازمند مجوز بانک مرکزی است و ما درخواست آن را ارائه داده ایم.

ترکاشوند با تأکید بر ضرورت خرید ارز از صرافی های مجاز به مردم هشدار داد: خریدهای خیابانی از دلالان ممکن است منجر به فروش دلارهای تقلبی شود که در خارج از کشور برای مسافران دردسرساز خواهد شد.

دبیرکل کانون صرافان افزود: هر کجای دنیا فردی را با ارز تقلبی دستگیر کنند، دو سال زندانی خواهد شد و بنابراین به مردم توصیه می کنیم حتما ارز را از صرافی های مجاز خریداری کنند.

ترکاشوند تأکید کرد: تمام خواسته کانون صرافان از دولت در بازار ارز آن است که نرخ بر اساس ساز و کار بازار ، و عرضه و تقاضا تعیین شود که البته منظور از سازوکار بازار رها بودن نیست، بلکه دولت نباید پی در پی به عنوان یک بازارساز وارد شده و به یکی از بازیگران بازار تلقی شود و اجازه ندهد عرضه و تقاضا، نرخ را تعیین کند.

وی گفت: دولت باید به عنوان یکی از بازیگران بازار اجازه دهد تا مکانیزم عرضه و تقاضا شکل گرفته و زمانی که قیمت بالا رفت، عرضه را افزایش دهد و زمانی که نرخ کاهش یافت، عرضه را کاهش دهد، در این صورت می تواند به مکانیزم بازارسازی خود به شکل واقعی جامه عمل بپوشاند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها