کد خبر: 229639
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۵:۵۳:۰۰
| |

ناصر مقدسی:

ممنوعیت صادرات شیر خشک بر تشدید قاچاق دامن زد

ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت:وزیر صمت با تصمیم یکباره خود مبنی بر ممنوعیت صادرات شیر خشک بر تشدید قاچاق در این بخش دامن زد.

ممنوعیت صادرات شیر خشک بر تشدید قاچاق دامن زد
کد خبر: 229639
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۵:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه خرید توافقی شیرخام ادامه دارد ،اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ شیرخام،حجم خرید توافقی شیر خام بسیار کاهش یافته است.

وی نرخ خرید توافقی شیر خام از دامداران را 1440 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که هم اکنون کارخانه های لبنی با نرخ 1570 تومان از دامداران خریداری می کنند.

مقدسی با اشاره به ضرورت لغو ممنوعیت صادرات شیر خشک افزود: علی رغم تلاش های فراوان برای به دست آوردن بازارهای صادراتی،وزیر صنعت و معدن به یکباره صادرات شیر خشک را ممنوع اعلام کردو با این اقدام بازارهای هدف صادراتی را دو دستی تقدیم رقبا کرد.

این مقام مسئول از قاچاق شیر خشک خبر داد و گفت: طی سال های اخیر،دولت سالانه 200 میلیارد تومان به صادرات شیر خشک مشوق صادراتی می داد و امسال که به سبب نوسان نرخ ارز بستر برای صادرات بدون اختصاص مشوق صادراتی به طور کامل مهیاست،این ممنوعیت در قاچاق شیر خشک تاثیر بسزایی دارد.

به گفته وی، وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به وزیر صنعت،معدن و تجارت و گمرک خواستار لغو ممنوعیت صادرات شیر خشک شده است چرا که این ممنوعیت ،در قاچاق محصول تاثیر بسزایی دارد.

رییس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: در چهار سال گذشته که قیمت شیر کمتر از نرخ مصوب بود ،بستر برای قاچاقچیان مهیا بود تا شیر خشک قاچاق را به کارخانه های لبنی بیاورند و هم اکنون مصوبه جدید دولت قاچاق شیر خشک از کشور را به همراه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه ممنوعیت صادرات شیر خشک به ضرر اقتصاد کشور است،تصریح کرد: براساس قانون انتزاع موضوعات مربوط به صادرات و لغو آن برعهده وزارت جهاد کشاورزی است. نمی دانم که چرا وزیر صنعت، معدن و تجارت خودسرانه این تصمیمات را که به ضرر اقتصاد و صادرات تمام می شود، اتخاذ کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها