کد خبر: 223827
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۳:۵۳:۰۰
| |

رئیس سازمان شیلات ایران مطرح کرد:

صادرات محصولات شیلاتی ایران به سراسر جهان

رئیس سازمان شیلات ایران گفت:­ همه ­محصولات شیلاتی ایران با برند جمهوری اسلامی به اقصی نقاط جهان صادر می شود و ما در هیچ مرحله ای از فرآیند پرورش محصولات شیلاتی به خارج وابسته نیستم.

صادرات محصولات شیلاتی ایران به سراسر جهان
کد خبر: 223827
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن صالحی ­با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و 150 هزار تن محصولات شیلاتی در ­سال گذشته ­افزود: از این میزان تولید 58 درصد سهم صید و صیادی و 42 درصد مربوط به حوزه آبزی پروری بوده است.


وی همچنین از صادرات 125 هزار تنی تولیدات شیلاتی به ارزش اقتصادی بیش از 507 میلیون دلار در کشور خبرداد و گفت: این زیر بخش کشاورزی در بحث اشتغال افزایی، درآمدزایی، رونق صادرات، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر درمملکت نقش آفرین است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بازارهای هدف صادرات محصولات شیلاتی ایران شامل کشورهای آسیایی جنوب شرقی، خاورمیانه، اوراسیا، روسیه و اروپاست.


صالحی تصریح کرد: اغلب مراکز فرآوری محصولات شیلاتی کشور دارای کد اتحادیه اروپا و همینطور برخی کد کشورهای اوراسیا و استانداردهای کشورهای آسیایی جنوبی شرقی هستند.


وی ضمن اشاره به اینکه افزون از 140 کارخانه کنسرو ماهی در کشور فعال است، ادامه داد: در حال حاضر بالای 80 درصد نیاز کارخانه های کنسروسازی کشور از اقیانوس هند و آب های بین المللی بوسیله بیش از یک هزار شناور تامین می شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها