کد خبر: 218673
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۵:۵۱:۰۰
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خروج هندی‌ها از بندر چابهار صحت ندارد

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خروج هندی‌ها از بندر چابهار به دلیل تحریم‌ها صحت ندارد.

خروج هندی‌ها از بندر چابهار صحت ندارد
کد خبر: 218673
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۵:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران درباره ایجاد شرکتهای مشترک حمل ونقل میان بخش خصوصی ایران با کشورهای حوزه CIS گفت: پیشنهادی که من در این باره دادم بیشتر در حوزه حمل و نقل و لوجستیک بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در این بخش مهمترین مسئله آن است که ظرفیت زیادی برای ترانزیت از شمال به جنوب و بالعکس در کشور داریم و این زنجیره حمل و نقل باید منسجم و با منافع کشور مشترک باشد.

وی اظهار کرد: از این زنجیره باید انتظار بهبود کیفیت حمل و نقل داشته باشیم و ما باید در زمینه ترانزیت یک تحول اساسی ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه معضل کمبود ترانزیت با کانتینر از مهمترین مسائل موجود در حوزه حمل و نتقل دریایی خزر به شمار می‌رود، گفت: در جهان به استثنای کالای فله خشک و مایع سایر کالاها با کانتینر جابجا می‌شود.

راستاد افزود: هم اکنون سهم تجارت دریای خزر از حمل ونقل کانتیری برای کل کشورهای حاشیه خزر نزدیک به صفر است.

وی با اشاره به اینکه برای شکل گیری حمل و نقل کانتینری در تجارت دریای خزرباید چارچوب‌های منطقه‌ای وجود داشته باشد گفت: حمل و نقل کانتیری ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش تجارت دریایی ایجادمی‌کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: سال گذشته بنادر شمالی کشور حدود 6 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا داشته که همانند الگوی کل تجارتی است که در دریای خزر وجود دارد.

راستاد گفت: چشم‌انداز و هدف ما استفاده بهینه از ظرفیت‌های بنادر شمالی است و باید بتوانیم ظرفیت حداقل را به 25 میلیون تن برسانیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره خروج هندی‌ها از بندر چابهار به دلیل تحریم‌ها گفت: خروج هندی‌ها از این بندر صحت ندارد و ما در حال گذراندن آخرین مراحل تشریفات نوسازی قرارداد با هندی‌ها هستیم تا بهره‌وری موقت از پایانه چابهار را شروع کنیم.

وی تصریح کرد:هیچ نگرانی از این بابت نداریم و مقرر شده بود تا نیمه ماه ژوئن این قرارداد امضا شود ولی بابت بانکهای ما و هندی کمی تاخیر در هماهنگی‌ها به وجود آمد.

راستاد تاکید کرد: تاضمانت نامه فعالیت ‌APGL هند صادر شود پیگیری‌های صورت گرفته و هندی‌ها توانسته‌اند این مشکل را با بانک عامل ایرانی بر طرف کنند.

وی بیان کرد: در کمتر از یکماه آینده شرکت APGL به عنوان بهره‌برداری نهایی چابهار آغاز به کار خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها