کد خبر: 196134
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۰۹:۳۴:۰۰
| |

کنفرانس تجاری ایران و هلند در اتاق بازرگانی آمستردام برگزار شد

ابراز امیدواری فعالان تجاری هلند نسبت به اعلام سیاست‌های اروپا جهت همکاری با ایران

کنفرانس تجاری ایران و هلند به میزبانی اتاق بازرگانی هلند و با همکاری سفارت کشورمان در آمستردام برگزار شد.

ابراز امیدواری فعالان تجاری هلند نسبت به اعلام سیاست‌های اروپا جهت همکاری با ایران
کد خبر: 196134
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۰۹:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در ادامه سفر هیات بلند پایه بخش خصوصی کشورمان به هلند، اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به همراه روسای اتاق‌های بازرگانی قم، گیلان، اردبیل، بیرجند و کرمانشاه و نیز مدیران چندین شرکت فعال ایرانی در «کنفرانس تجاری ایران و هلند » که به میزبانی اتاق بازرگانی هلند و با همکاری سفارت کشورمان و با حضور تعداد زیادی از مدیران شرکت‌های هلندی و فعالین اقتصادی ایرانی مقیم هلند در آمستردام برگزار شد، زمینه‌های گسترده همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی‌های نو، کشاورزی و باغبانی، صنایع غذایی و ساختمانی و ...را بررسی کردند.


در این کنفرانس نایب رئیس اتاق و رئیس امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان سخنرانی کرد و به پرسش‌های متعدد شرکت کنندگان در خصوص تبعات خروج آمریکا از برجام و سناریوهای محتلف برای ادامه همکاری‌های شرکت‌های اروپایی با کشورمان پاسخ داد.

مشارکت فعال مدیران شرکت‌های هلندی در مباحث مذکور ، به وضوح نشان از علاقه‌مندی جامعه تجاری و اقتصادی این کشور برای تداوم همکاری دو جانبه با شرکت‌های ایرانی داشت. شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بر لزوم تداوم سیاست‌های اعلامی اخیر دولت در زمینه کنترل جدی‌تر بر بازار ارز و نظارت بر تبادلات ارزی تاکید کردند. همچنین فعالین تجاری هلند ابراز امیدواری کردند که اتحادیه اروپا به زودی سیاست‌های عملیاتی خود را برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران اعلام می‌کند و در راستای موضع قاطع سیاسی این اتحادیه مبنی بر تداوم و گسترش روابط تجاری با ایران، در زمینه همکاری‌های بانکی و اقتصادی نیز موضع روشن و موثری اتخاذ خواهد کرد.

این نشست تجاری با مذاکرات رودرروی اعضای هیات اتاق بازرگانی کشورمان با مدیران شرکت‌های حاضر ادامه یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها