کد خبر: 165121
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۰۹:۰۱:۰۰
| |

اسحاق جهانگیری در نشست شورای‌عالی استان‌ها مطرح کرد:

در برخی کشورهای غربی برای آسیب به ایران اتاق فکر ایجاد شده

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موقعیت سیاسی ایران در منطقه افزود: برخی قدرت‌های بزرگ و کشورهای منطقه متحد شده‌اند که به ایران آسیب برسانند. در برخی کشورهای غربی برای آسیب به ایران اتاق فکر ایجاد شده است، شرایط کشور بسیار حساس است. یک لحظه تصمیم و فکر اشتباه سرنوشت مردم را تغییر خواهد داد.

در برخی کشورهای غربی برای آسیب به ایران اتاق فکر ایجاد شده
کد خبر: 165121
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) در جلسه شورای‌عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات ارزی کشور گفت: آیا فکر می‌کنید مشکلات و مسائل ارزی همه ریشه اقتصادی دارد؟ ما در سال 96 نزدیک به 94 میلیارد تومان به خاطر صادرات وارد داشتیم و حداکثر نیاز ما برای واردات 54 میلیارد تومان است. از سوی دیگر خدمات هم بین 25 تا 35 میلیارد دلار هزینه می‌برد. در نتیجه بین 18 تا بیست میلیارد دلار درآمد اضافه داریم که باید به ذخایر ارزی اضافه شود.

وی ادامه داد: باتوجه به این آمار‌ باید بگوییم که بخشی از اتفاقات در زمینه ارز سیاسی است، نه اینکه کسی مداخله کرده تا قیمت افزایش یابد بلکه به این معنا که برخی مردم را نگران آینده کرده و همین باعث می‌شود مردم حس کنند برای اطمینان باید ارز خریده و برای اطمینان در خانه نگه دارند. همین نگرانی در مردم باعث شده با خرید ارز در خارج از کشور ملک خریداری کنند درحالی که فقط با اجازه آن کشور می‌توانند وارد ملک خود شوند. اما همین امر برایشان اطمینان ایجاد می‌کند.

وی با بیان این مطلب که مسئله ارزی کشور راهکار ساده‌ای دارد و آن افزایش اعتماد عمومی است، گفت: با افزایش اعتماد مردم دیگر کسی به فکر خرید ارز نمی‌افتد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موقعیت سیاسی ایران در منطقه افزود: برخی قدرت‌های بزرگ و کشورهای منطقه متحد شده‌اند که به ایران آسیب برسانند. در برخی کشورهای غربی برای آسیب به ایران اتاق فکر ایجاد شده است، شرایط کشور بسیار حساس است. یک لحظه تصمیم و فکر اشتباه سرنوشت مردم را تغییر خواهد داد، به همین دلیل نیازمند تفاهم، انسجام و همبستگی هستیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها