کد خبر: 164354
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۸:۴۸:۰۰
| |

تاکید فائو بر اهمیت توسعه بوم شناسی کشاورزی در جهان

«خوزه گرازیانو دا سیلوا» مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد «فائو» بر اهمیت گسترش «بوم‌شناسی کشاورزی» یا «اگرواکولوژی» تاکید کرد.

تاکید فائو بر اهمیت توسعه بوم شناسی کشاورزی در جهان
کد خبر: 164354
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرکل فائو در دومین سمپوزیوم بوم شناسی کشاورزی که با عنوان 'ارتقاء اگرواکولوژی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار' در مقر این سازمان در شهر رم برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت 'اگرولکولوژی' در ایجاد سامانه های پایدار غذا و تغذیه که از اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 است، بوم شناسی کشاورزی را راهکار موثری برای دستیابی به کشاورزی پایدار و حفظ محیط زیست خواند.


دا سیلوا، بوم شناسی کشاورزی را به عنوان دریچه انقلاب سبز برای حل مشکلات ناشی از کشاورزی صنعتی با نگرش کشاورزی تک محصولی دانست و اعلام کرد: بوم شناسی کشاورزی با کمک به تنوع زیستی، می تواند به کیفیت و سلامت مواد غذایی کمک کند و ضایعات زیست محیطی موادغذایی را به حداقل میزان، کاهش دهد.


مدیر کل فائو همچنین پیشنهاد کرد تا بیانیه ای برای پیگیری نتایج آن توسط این سازمان و نشست های منطقه ای آتی در این خصوص، تهیه شود.


محمد حسین عمادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو که در این نشست حضور داشت، نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران، تجربه های مثبت و کثیری در زمینه کشاورزی بوم شناختی دارد و از موفق ترین کشورهای منطقه در زمینه اگرواکولوژی است.


عمادی هدف اصلی این سمپوزیوم را 'مطرح کردن اهمیت و ارتقإء جایگاه کشاورزی پایدار و کشاورزی بوم شناختی' خواند و گفت: محور اصلی این نشست، در میان گذاشتن و شریک سازی تجربیات کشورهای مختلف جهان با یکدیگر است.


نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو، روش‌ های حمایت، تقویت و چگونگی حمایت مالی از سامانه های نوین کشاورزی سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تنوع زیستی و بهبود زنجیره غذایی برای دسترسی به غذای سالم برای مردم جهان و روش‌ های موفق حمایت از کشاورزان خرد را که در این زمینه فعالیت دارند، از جمله اهداف این نشست خواند.


بیش از 700 نفر از 174 کشور جهان در این سمپوزیوم سه روزه حضور داشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها