کد خبر: 161798
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۱۸:۳۳:۰۰
| |

امضاء سند طرح توانمندسازی روستایی بین ایران و ژاپن

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و ژاپن سند طرح توانمندسازی روستایی را امضا کردند که به طور آزمایشی در استان خراسان رضوی اجرا می شود.

امضاء سند طرح توانمندسازی روستایی بین ایران و ژاپن
کد خبر: 161798
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۱۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار سفیر ژاپن در تهران زمینه های گسترش روابط و مناسبات را بررسی و برای توسعه همکاری های کشاورزی اعلام آمادگی کردند.


«هومن فتحی» در این دیدار تاکید کرد وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مناسبات و همکاری های فنی با طرف ژاپنی آمادگی دارد.


وی افزود: همکاری ها در زمینه توسعه روش های آبیاری، فناوری تولید برنج و روش های مشارکتی در توسعه کشاورزی و روستایی توسعه می یابد.


«هیرویاسو کوبایاشی» سفیر ژاپن در تهران، نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه بویژه در بخش کشاورزی بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.


در این دیدار همچنین زمینه های همکاری های آتی در حوزه های شیلات، تغییرات اقلیمی، مکانیزاسیون کشاورزی، تحقیقات کشاورزی و فرآوری برنج بررسی شد.


افزایش بهره وری، تجمیع زمین های کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان و همچین توسعه اشتغال جدید از مهمترین اهداف طرح توانمندسازی روستایی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها