کد خبر: 161185
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

عمانی‌ها در پی توسعه تجارت با ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان گفت: این اتاق با 344 هزار عضو و 15کمیته تخصصی در صدد توسعه روابط خود با اتاق های بازرگانی و طرف های تجاری ایرانی است.

عمانی‌ها در پی توسعه تجارت با ایران
کد خبر: 161185
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| راشد المسلحی با ابراز خرسندی از حضور هیات اقتصادی ایران در عمان گفت: اینکه 80 تاجر و بازرگان عمانی با حضور در اتاق عمان به استقبال هیئت اقتصادی ایران آمدند نشانه حسن روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور و علاقi مندی به استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور است.

وی با تشکر از همکاری نزدیک اتاق مشترک ایران و عمان با این اتاق، عضویت عمان در شورای خلیج فارس و ارتباط با کشورهای آفریقایی و عربی و آمریکا در قالب تفاهم نامه FTA را از مزیت‌هایی برشمرد که سرمایه‌ گذاران و بازرگانان ایرانی می‌توانند برای ارتباط با دنیا از آن بهره‌مند شوند.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق لرستان هم که به همراه هیئت اقتصادی لرستان و قم به عمان سفر کرده با تاکید بر ضرورت همکاری اتاق های دو کشور گفت: آمادگی داریم در زمینه تولیدات کشاورزی و مواد غذایی و دارویی و مواد معدنی ارتباط بیشتری بین تجار دو کشور برقرار کنیم.

هیات اقتصادی اتاق های لرستان و قم همچنین از بندر و منطقه آزاد صحار بازدید کرد.

آقاجانی عضو هیات رئیسه اتاق قم با اشاره به همکاری های مشترک میان تجار ایرانی و عمانی گفت: در بندر و منطقه آزاد صحار امکانات و شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی وجود دارد اما متاسفانه در جبل علی با مشکلاتی از جمله مشکلات بانکی مواجه هستیم که باعث دلسردی سرمایه‌گذاران ایرانی شده که امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.آقاجانی گفت: اتاق بازرگانی قم با 700 عضو فعال بسیارمورد توجه تجار عمانی قرار گرفته که امیدواریم شاهد نتایج مثبت حاصل از این سفر باشیم و با برنامه ریزی مناسب بتوانیم از آن بهره لازم را ببریم.

امنیت بالای سرمایه‌گذاری در عمان

هیئت تجاری ایران در ادامه سفر خود به عمان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با سفیر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام نوری شاهرودی با اشاره به ثبات اقتصادی در عمان گفت: این کشور از امنیت بالای داخلی و سرمایه گذاری برخوردار است.

وی با تشکر از اقدامات انجام شده از سوی اتاق مشترک ایران و عمان در زمینه تسهیل تجارت گفت: با رایزنی‌های انجام شده، بندر سویق برای پهلوگیری کشتی های باری کوچک ایرانی در عمان در نظر گرفته شده است.

سفیر ایران برقراری دو خط هوایی را از دیگر زمینه‌های ارتباط بیشتر دو کشور بیان کرد و گفت: عمانی ها در زمینه شیلات، کشاورزی، ساخت راه و امور زیربنایی منتظر کمک ایرانی ها هستند.

نوری شاهرودی گردشگری سلامت را از دیگر زمینه های ارتباطی دو کشور دانست که می‌تواند توسعه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها