کد خبر: 160659
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۰۷:۱۴:۰۰
| |

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بیشترین معضل برای ما مسئله فساد است/ ارقام نجومی فساد نشان می‌دهد که سال‌ها سوءاستفاده صورت گرفته است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در جامعه باید تمام شخصیت مفسد را ریخت تا در شهر و خانواده جای زندگی نداشته باشد و در این صورت دیگر خلافی نمی‌کند.

بیشترین معضل برای ما مسئله فساد است/ ارقام نجومی فساد نشان می‌دهد که سال‌ها سوءاستفاده صورت گرفته است
کد خبر: 160659
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۰۷:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدکریمی اصفهانی فعال سیاسی اصولگرا درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین در گفت وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: این مسائل ممکن است در دنیا متداول باشد ولی حداقل مساله اسلامی بودن را به یدک نمی کشند. ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و باید یک مثقال و یک گرم هم به حساب بیاید. هرکسی که خطا می کند باید با آن طبق آن چه در اسلامی آمده برخورد شود. اسلام می گوید هرکسی خطا کرد بعد از اینکه خطایش اثبات شد، باید داغ ننگ را بر پیشانی اش بگذارید.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که افرادی خطا می کنند اما موقع رسانه ای شدن آن تنها با الف و ب از آنان یاد می شود. در جامعه باید تمام شخصیت مفسد را ریخت تا در شهر و خانواده جای زندگی نداشته باشد و در این صورت دیگر خلافی نمی کند.

کریمی اصفهانی افزود: به خطاهای مسئولین به طریق اولی باید رسیدگی شود. در نظام اسلامی اگر کسی خودش مسئول است اگر خطا کند باید دو چوب بخورد. ما از ارقام نجومی که درباره فسادها اعلام می شود تعجب می کنیم. این ها محصول یک ماه و دو ماه نیست. معلوم است که طرف سال ها سوء استفاده کرده است. در ضمن او تنها هم نیست، بلکه کسانی بوده اند که به او کمک کرده و فضا را برای او باز کرده اند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: جدای از این معتقدم که هر مسئولی در کشور بدون استثنا اگر تابعیت دو گانه دارد باید وضعش مشخص شود چون در این صورت یعنی آمادگی برای هرنوع سوء استفاده و خروج فوری از کشور وجود دارد.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: از این گذشته بعضا کسانی که در نظام جمهوری مسئولیت دارند بچه های آنان در خارج از کشور تحصیل می کنند و یا خانواده های آنان ساکن خارج از کشور هستند. اگر کسی به این اندازه اعتقاد ندارد که خانواده اش در ایران باشند، چطور می تواند مسئول باشد؟ ما نسبت به این مسائل حرف داریم.

او اظهار کرد: معتقدم که نوع مجازات ها با جرم ها همخوانی ندارد. نه در رابطه با دزدهای مملکت بلکه با سایر مسائل هم این گونه است. بیشترین معضل برای ما مسئله فساد هست. آقا یک مطلب دارد که فرموده فساد مثل ماری است که هر جا سرش را می زنیم از جایی دیگر در می آید بر این اساس باید برخورد به گونه ای باشد که از انجام مجدد آن جلوگیری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها