کد خبر: 251447
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۰:۴۳:۰۰
| |

پرنده‌های صلح کودکان سمنانی به سراسر دنیا ارسال می‌شوند

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ارسال پرنده‌های صلح ساخته‌شده توسط کودکان سمنانی به سراسر دنیا خبر داد و گفت: کودکان خالق پرنده‌های صلح، همیاران کوچک صنایع‌دستی ایران نام نهاده شدند.

پرنده‌های صلح کودکان سمنانی به سراسر دنیا ارسال می‌شوند
کد خبر: 251447
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۰:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| پویا محمودیان پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی معاونان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه کودکان خالق پرنده‌های صلح، همیاران کوچک صنایع‌دستی ایران نام نهاده شدند، اظهار کرد: این کودکان با دستان کوچکشان پرنده‌های سفالی صنایع‌دستی را خلق کردند و پیام‌های سرشار از صلح و دوستی را به سراسر جهان منتشر می‌کنند.

وی گفت: پرنده‌های سفالی نماد پیامی از کودکان این سرزمین است و از سایر کودکان و مردم دنیا برای حضور در ایران، تجربه جاذبه‌ها و صنایع‌دستی کشور دعوت می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه این پرنده‌ها حاوی دعوت جهانیان به صلح هستند، افزود: در حرکتی نمادین و در برنامه رونمایی از این پرندگان با حضور رئیس‌جمهوری، 20 هزار پرنده ساخته شد و به همراه پیامهایشان به سراسر جهان ارسال می‌شوند.

محمودیان با اشاره به توزیع این پرنده‌ها در سفارت آلمان و در قالب برنامه خیریه، گفت: پروژه پرندگان صلح صنایع‌دستی به صورت نمادین در سایر استان‌های کشور نیز اجرا می‌شود.

در نشست هم‌اندیشی معاونان صنایع‌دستی و سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از کودکان شرکت‌کننده در مراسم رونمایی از پرندگان صلح صنایع‌دستی تجلیل شد.

در این نشست معاونان صنایع‌دستی 31 استان کشور و معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاوران و مدیران کل ستادی در هتل سنگسر واقع در شهرستان مهدی‌شهر حضور داشتند.

در مراسمی که در حاشیه سفر اخیر هیأت دولت به استان سمنان انجام شد، با حضور حسن روحانی و جمعی از مسؤولان و مقامات کشوری و استانی، پرنده‌های سفالی به‌عنوان سفیران صلح برای نخستین بار رونمایی شدند.

این طرح با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی و انعکاس پیام صلح ایران به سراسر جهان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و خانه و مدرسه صنایع دستی پاژ، نخستین مدرسه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران واقع در استان سمنان اجرا شد و پرندگان صلح از این استان به نقاط مختلف جهان ارسال می‌شوند.

این کبوتران سفید سفالی توسط کودکان در خانه تاریخی ترابی سمنان ساخته شده‌اند و به همراه پیام‌های امیدبخش به سراسر دنیا ارسال می‌شوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها