کد خبر: 237953
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۳:۱۴:۰۰
| |

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

شهروندان از معاملات غیررسمی پرهیز کنند

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از شهروندان خواست در معاملات املاک و اموال خود از معامله با اوراق عادی و غیررسمی پرهیز کرده و در دفترخانه رسمی اقدام به ثبت معامله کنند.

شهروندان از معاملات غیررسمی پرهیز کنند
کد خبر: 237953
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۳:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حکمتعلی مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، امروز در جمع اهالی شهرک پرواز تبریز در مسجد چهارده معصوم (ع)، با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حل برخی از مشکلات تاکید کرد: حل مسایل و مشکلات جامعه، بدون مشارکت مردم غیرممکن است که برای حل این مشکلات باید فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی را ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه دلیل بسیاری از ناهنجاری ها، تخلفات و جرایم ناشی از عدم تمکین به قانون و رعایت نکردن مقررات مصوب است، تصریح کرد: آشنایی به قانون و پذیرش آن توسط آحاد مردم می تواند جلوی بسیاری از جرایم در استان و کشور را بگیرد.

وی ضمن توصیه به شهروندان عنوان کرد: با توجه به تغییر قانون و اجباری شدن ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی، شهروندان در معاملات املاک و اموال خود از معامله با اوراق عادی و غیررسمی پرهیز کنند و حتی الامکان در دفترخانه رسمی اقدام به ثبت معامله کنند.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: عدم استقبال عموم از اجرای قانون پیش فروش ساختمان موجب بروز انواع و اقسام تخلفات و تشکیل پرونده های حقوقی در دستگاه قضایی شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بر همین اساس فروش یک واحد ساختمانی به چندین نفر و تشکیل پرونده های کلاهبرداری در دادگستری به تلف شدن وقت ارباب رجوع و دادگاه ها منجر می شود.

وی در ادامه به معضل چک های برگشتی اشاره و تصریح کرد: چک های برگشتی از دیگر موارد چالشی دادگستری هاست که با نظارت بانک ها و اِعمال محدودیت در صدور دسته چک می توان از برگشت چک ها جلوگیری کرد.

حجت الاسلام مظفری همچنین افزایش طلاق را جزو مشکلات مهم اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست و گفت: در بسیاری از آنها اختلافات خانوادگی منشاء اثر بوده و متاسفانه والدین زوجین، خود آتش بیار معرکه شده و موجب طلاق می شوند.

وی بر ضرورت مقابله با گران فروشی و احتکار اجناس در شرایط کنونی تاکید کرد و اظهار داشت: از اصناف و تولید کنندگان اقلام مورد نیاز مردم می خواهیم تا در داد و ستدهای خود شرایط اقتصادی و معیشت مردم و رضای خدا را در نظر بگیرند و از گران فروشی و احتکار بپرهیزند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها