کد خبر: 235783
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

انتقاد فعالان اقتصادی از حضور نداشتن مدیران ارشد در مهم‌ترین نشست اقتصادی خراسان‌شمالی

آخرین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی خراسان‌شمالی چندی پیش در شرایطی برگزار شد که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت.

انتقاد فعالان اقتصادی از حضور نداشتن مدیران ارشد در مهم‌ترین نشست اقتصادی خراسان‌شمالی
کد خبر: 235783
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی شنبه‌ای که گذشت با حضور مدیران دولتی و صاحبان صنایع، تعاونی‌ها و واحد‌های صنعتی استان با موضوع رفع چالش‌های و پیگیری مصوبات جلسه قبل برگزار شد.

مباحثی نظیر عدم توجه مدیران به مصوبات این شورا، حضور کم‌رنگ مدیران کل استان خراسان‌شمالی در جلسات و کم‌کاری و بی‌رمقی مدیران در انجام امور اقتصادی سبب شد تا رنگ و بوی «بی‌کاربردی» این شورا کمی بیشتر نمایان شود..

مدیران هیچ اعتنایی به مصوبات جلسات ندارند

مریم محمودی٬ سرپرست دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در این نشست اظهار داشت: مدیران کل، به مصوبات شورای گفتٰ‌وگوی دولت با بخش خصوصی که توسط خودشان به تصویب می‌رسد٬ هیچ اعتنایی ندارند.

وی در ادامه افزود: عدم توجه و بی‌اهمیتی مدیران به این شورا باعث شده تا گزارش ادارات از روند اجرای مصوبات به این جلسه ارسال نشود که دود این کار به چشم فعالان بخش خصوصی خواهد رفت.

محمودی زمان برگزاری جلسات را یکی دیگر از نقایص این شورا دانست و تصریح کرد: زمان و تقویم مشخصی برای شورای گفتگو نداریم و مجبوریم دو یا سه روز قبل به مدیران اطلاع دهیم. اگر این جلسات در اول یا آخر هر ماه باشد می‌تواند کارشناسان و دیگر مطلعان این حوزه بهره مند شد.

مصوبات شورای گفتگو جامع و کامل نیست

حسن نوری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اما در این نشست در حمایت از مدیران اظهار داشت: یکی از دلایلی که مدیران توجهی به مصوبات این شورا ندارند٬ نداشتن جامعیت و کامل نبودن مصوبات این شورا است.

وی در ادامه افزود: نظرات و گفته‌های کارشناسان در این نشست‌ها تبدیل به مصوبه می‌شوند و استدلال کارشناسانه و دقیق پشت سر آن نیست و این باعث می‌شود تا کار با مشکلات زیادی روبرو شود.

جلسات باید به گونه‌ای باشد یک نفر از نمایندگان مجلس حضور داشته باشند

مجید پورعیسی معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اعتراض به نبود نمایندگان اظهار داشت: این جلسات باید به گونه‌ای باشد که حد امکان یک نفر است نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در آن حضور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در جلسات گذشته و اکنون نمایندگان دادگستری، قوه قضائیه، شهرداری، سازمان برنامه و بودجه حضور نداشته‌اند که رییس اتاق بازرگانی باید دعوت این افراد را دقیق‌تر دنبال کند.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: وقتی همه اعضا حضور دارند٬ مسائل و مصوبات به طور کامل و بدون نقص به مرحله اجرا در می‌آیند و فعالان بخش خصوصی با موازی کاری و مشکلات روبه رو نمی‌شوند. جلسات باید اول هر ماه یا آخر هرماه گذاشته شود تا نمایندگان مجلس بهانه‌ای برای عدم حضور نداشته باشند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها