کد خبر: 235351
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

تلاش برای جذب مشارکت مردمی در طرح‌های عمرانی شهرداری

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به نکات مثبت برنامه سوم ارائه شده از سوی شهرداری، از تلاش جهت جذب مشارکت مردمی برای طرح‌های عمرانی شهرداری خبر داد.

تلاش برای جذب مشارکت مردمی در طرح‌های عمرانی شهرداری
کد خبر: 235351
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به برنامه 5 ساله سوم ارائه شده از سوی شهرداری تهران اظهار داشت: مسائل و نکات مهمی مانند شاخص‌های حکمروایی شهر، فساد زدایی، تبعیض مثبت، ارتقاء بهره‌وری، هوشمند سازی در شهر( که باعث کاهش هزینه ها و فساد می‌شود)، بهبود ترافیک (با تکیه به حمل و نقل عمومی)، توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مطرح شد که از نقاط قوت طرح بود.

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: ما یک بحثی در مورد حکمروایی خوب داریم که اگر بتوانیم این شاخص‌ها را برای مدیریت شهری استخراج کنیم می‌تواند راهگشا باشد. مسئله تبعیض مثبت هم مهم است تا ما بتوانیم سرانه خدمات و امکانات را به نفع مناطق کمتر توسعه یافته متعادل کنیم.

وی افزود: یک نکته‌ای وجود داشت که در جلسه علنی فرصت یادآوری نشد این بود" ما اگر بخواهیم برنامه‌سوم منتج به نتیجه باشد باید بر روی منابع آن تمرکز کنیم. منابع متداول شهرداری به هیچ وجه تکافوی انجام این برنامه‌ها را نخواهد داد و ما نمی‌توانیم با یک بودجه 20 هزار میلیارد تومانی با بدهی 60 هزار میلیارد تومانی که آقای قالیباف بر روی دست شهرداری گذاشته است این برنامه را اجرا کنیم.

الویری با تاکید بر جلب مشارکت‌های مردمی بیان داشت: جذب نقدینگی عظیمی که در اختیار مردم است می‌تواند راهگشا باشد. می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب این سرمایه را در جهت انجام پروژه‌های عمرانی به کار گرفت. ما در کمیسیون برنامه و بودجه 2 روز گذشته شورای شهر تهران این بحث را مطرح کردیم که در حال بررسی در کمیته‌ها است. بنابراین تجهیز منابع مناسب از طریق مشارکت مردمی پیش نیاز و یا شرط لازم برای تحقق برنامه سوم توسعه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا با تاخیر صورت گرفته در ارائه برنامه سوم به شورا از سوی شهرداری بودجه سال آینده شهرداری تهران بر اساس این برنامه بسته خواهد شد؟» گفت: قطعا همینطور خواهد بود. تلاش ما بر این است که برای مقطع زمانی 2 الی 3 ماه برنامه را بررسی کرده و در اختیار شهرداری قرار دهیم تا شهرداری بتواند بر اساس برنامه سوم که «در حقیقت یک برنامه میان مدت است»، بودجه سال آینده «که یک برنامه کوتاه مدت است» را تنظیم کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها