کد خبر: 235311
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

یک متخصص زنان و زایمان:

ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف به چه درد می‌خورد؟

یک متخصص زنان و زایمان گفت: ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف در استان نیازمند فرهنگ سازی است.

ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف به چه درد می‌خورد؟
کد خبر: 235311
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مریم کوهی متخصص زنان و زایمان افزود: در سال‌های گذشته و با وجود تبلیغات و فرهنگ سازی در بین خانواده ها ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف درحال جا افتادن است ولی بااین وجود نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده از سوی وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه سلول‌های بنیادی خون بندناف به خون مابین بندناف و جنین گفته می‌شود که غنی از سلول‌های بنیادی است، تصریح کرد: وقتی بچه در شکم مادر است بندناف به جفت جنین وصل شده، بعد از به دنیا آمدن سلول های خون بند ناف را به وسیله متخصص گرفته و ذخیره سازی شده و هیچ خطری برای مادر و کودک ندارد.

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اینکه با توجه به عادت غذایی نامناسب دنیای امروز با شایع شدن بسیاری از سرطان‌ها روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: بیماری‌های همچون سرطان خون، تالاسمی، ضایعات مغزی، فلج مغزی، آنمی، بیماری‌های که ارتباط مستقیم با سلول های بنیادی دارند و حتی ام اس و دیابت نیز از طریق سلول‌های خون بندناف قابل درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه از هر دو روش زایمان طبیعی و سزارین می‌توان سلول‌های بنیادی بندناف را تهیه کرد، اظهار کرد: بعد از پایان 32هفتگی بارداری، زمان عقد قرارداد برای خون گیری است و بعد از تولد جنین تا 30 سال برای خود نوزاد و 25 سال برای وابستگان درجه اول وحتی سایر افراد می‌توان پیوند زد و برای درمان استفاده کرد.

کوهی ادامه داد: بیمه تکمیلی و دادن وام برای پرداخت هزینه ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف از جمله تسهیلات درنظر گرفته شده در جهت افزایش ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها