کد خبر: 231679
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۵:۵۷:۰۰
| |

مدیرکل هواشناسی استان یزد:

‌سامانه اطلاع‌رسانی آب ‌و هوایی (تهک) در یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان یزد گفت: سامانه خودکار توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) به منظور اطلاع رسانی در مورد مسائل جوی به کشاورزان، دامپروران، فعالان در حوزه شیلات و سایر موارد مرتبط راه‌اندازی می‌شود.

‌سامانه اطلاع‌رسانی آب ‌و هوایی (تهک) در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 231679
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۵:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ناآگاهی کشاورزان از مسائل جوی و خسارات ناشی از آن به مزارع و باغات آنها، وجود سامانه‌ای با محوریت اطلاع‌رسانی به روز در مورد مسائل جوی جهت استفاده و آمادگی برای حفاظت از مزارع را لازم می‌کرد.

سرد شدن یکدفعه‌ای هوا، بارش ناگهانی تگرگ و مواردی از این قبیل مثال‌هایی از عواملی است که ناشی از بی‌خبری از وضع جوی بوده و خسارات جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

رضا برهانی مدیرکل هواشناسی استان یزد از وجود سامانه‌ای تحت عنوان سامانه خودکار توسعه هواشناسی کاربردی با نام اختصاری تهک خبر داد و اظهار داشت: این سامانه به علت نیاز مبرم فعالان درحوزه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعت و گردشگری جهت آگاهی از مسائل جوی راه‌اندازی شده است.

وی درباره مزیت‌های این سامانه گفت: این سامانه می‌تواند با اطلاع‌رسانی مناسب سبب کاهش خسارات ناشی از عوامل آب و هوایی گردد.

وی از کارآیی موفق این سامانه در اوایل امسال گفت و تصریح کرد: هشدار در مورد سرمازدگی اوایل سال جاری یکی از این اطلاع‌رسانی‌های موفق سامانه تهک بوده است.

برهانی درباره میزان گستردگی پوشش آب و هوایی این سامانه گفت: توصیه‌ها به صورت شهرستانی است و روستاییان بر اساس نیاز از اطلاعات شهرستان مورد نظر استفاده نمایند.

مدیر‌کل هواشناسی استان در پایان درباره روش استفاده از این سامانه افزود: تمامی کاربران جهت استفاده از این سامانه باید در سایت Tahak.irimo.ir ثبت نام کنند و با وارد کردن محدوده مکانی خود اطلاعات به صورت رایگان و از طریق پیامک برای آنها ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها