کد خبر: 228863
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان:

بحث از فرار مالیاتی شایسته جامعه پزشکی نیست

رییس سازمان نظام پزشکی زنجان گفت: بحثی که در رسانه‌ها از فرار مالیاتی پزشکان مطرح می‌شود، شایسته جامعه پزشکی نیست. این جامعه کمر همت بسته است تا لکه‌های سیاه را از چهره‌اش پاک کند.

بحث از فرار مالیاتی شایسته جامعه پزشکی نیست
کد خبر: 228863
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین بابایی در مراسم گرامیداشت روز پزشک و روز داروساز در محل سالن روزبه بیمارستان آیت الله موسوی شهر ز نجان، با اذعان به اینکه متأسفانه در حوزه سلامت مشکلات راهبردی داریم و گردش اقتصاد سلامت از یک بیماری مزمن رنج می‌برد، افزود: دغدغه‌های جامعه پزشکی، حوزه‌های خرد و کلان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بحث قشر پزشکی فقط تعرفه نیست و پزشکان در سخت‌ترین شرایط، مشکلات و مسائل ساختار سلامت را نقد و کارشناسی می‌کنند. متاسفانه در حوزه سلامت مشکلات راهبردی داریم و گردش اقتصاد سلامت از یک بیماری مزمن رنج می‌برد.

بابایی با تأکید بر اینکه وجود مشکلات راهبری و همچنین بیماری اقتصاد حوزه سلامت به خاطر نوع مدیریت کشور و بحث اولویت‌ها است، افزود: در رابطه با موضوعاتی از جمله مسائل کلان حوزه پزشکی و تأمین تجهیزات برای مراکز درمانی، تعداد تخت‌های بیمارستانی و مواردی از این دست به جد نیازمند تعیین اولویت هستیم.

رییس سازمان نظام پزشکی زنجان با بیان اینکه دغدغه‌های جامعه پزشکی کلان است و مانند حلقه مفقوده و سیکل معیوب کنار هم ادامه می‌یابد، گفت: سازمان امور مالیاتی باید از کالاهای زیان‌بار مالیات دریافت کند و باید شفاف‌سازی شود.متاسفانه مشق این روزها مسائلی ازجمله نامناسب بودن مطب‌ها، نبود دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها و طولانی شدن نوبت‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افرادی که موضوعات غذا و دارو را کنار هم گنجانده‌اند، بسیار دوراندیش و متفکر بوده‌اند، افزود: فقدان سلامت در مواد غذایی و بالا بودن میزان باقی‌مانده سموم منتج به شکل‌گیری بیماری‌هایی می‌شود که امروز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سیاست کلان و پیشگیری باید به این موضوعات بپردازیم و سرمایه‌گذاران باید سرمایه‌های خود را در حوزه سلامت صرف کنند، افزود: بحثی که در رسانه‌ها از فرار مالیاتی پزشکان مطرح می‌شود، شایسته جامعه پزشکی نیست. این جامعه کمر همت بسته است تا لکه‌های سیاه را از چهره‌اش پاک کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها