کد خبر: 225887
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۰۹:۵۷:۰۰
| |

معاون استاندار کردستان:

کردستان کمترین جرایم مطبوعاتی را دارد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه کردستان در حوزه مطبوعات کمترین جرائم را داشته است، گفت: این امر به واسطه فرهنگ غنی منطقه و همدلی و همراهی آنان با مسئولان ایجاد شده است.

کردستان کمترین جرایم مطبوعاتی را دارد
کد خبر: 225887
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین خوش‌اقبال شامگاه یکشنبه در گرامیداشت روز خبرنگار در هتل جهانگردی سنندج، گفت: نقش آفرینی رسانه در شکل گیری توسعه و کسب آگاهی از گفته ها و ناگفته ها بر کسی پوشیده نیست؛ از این روی ارج نهادن بر جایگاه فعالان رسانه ای لازم و بلکه ضروریست.

وی با بیان اینکه کردستان در حوزه مطبوعات کمترین جرائم را داشته است، افزود: این امر به واسطه فرهنگ غنی منطقه و همدلی و همراهی آنان با مسئولان ایجاد شده است.

خوش‌اقبال، دولت را حامی این قشر تلقی کرد و اظهار داشت: در همین راستا مدیران و مسئولانی که نسبت به اهالی رسانه طرح دعوی و شکایتی دارند، می‌طلبد از خواسته خود تجدید نظر و چشم پوشی کنند. همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد تحولات در خوری در حوزه مطبوعات بودیم، و بر این امر واقفیم تا رسیدن به جایگاه اصلی نیز فاصله داریم.

خوش‌اقبال با اشاره به اینکه شنیدن صدای فعالان رسانه ای با فراهم کردن آزادی بیان امکان پذیر است، گفت: با این حال با آماده سازی اهالی رسانه از طریق آگاهی و دانش می توان ضمن بیان اظهارات مسئولین و مردم، جامعه را به سمت پویایی بیشتری نیز سوق دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم با اشاره به جایگاه رسانه ها در روشنگری جامعه گفت: برای عینیت بخشی به این امرو جلب اعتماد عمومی بایستی تمامی جوانب نظیر صداقت و رعایت امانت در پوشش و انتقال اخبار سرلوحه فعالیت فعالان رسانه ای قرار گیرد.

جلال قلعه شاخانی اظهار داشت: رسانه ها به عنوان شریان توسعه بایستی در ارتقای میزان مطالعه و اطلاعات خود برای تحلیل و تجزیه متن خبر کوشا باشند.

وی فعال بودن شورای اطلاع رسانی استان را امری مهم برشمرد و افزود: دسترسی به اطلاعات حق مسلم خبرنگاران و فعالان این حوزه است که می‌طلبد با همکاری و تعاملان با روابط عمومی‌ها مورد بازبینی واقع شود.

رییس‌خانه مطبوعات کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه 131 رسانه شامل هفته نامه‌های محلی، روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری در استان فعالیت دارند، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد رشد چشمگیر کمی رسانه ها متناسب با ظرفیت استان ها بودیم، اما کماکان از حیث کیفی و درک محتوا عاجز و در حاشیه قرار د اریم.

ایمان زاده به بخشی از مشکلات فراروی این عرصه نیز گریزی زد و افزود: کمبود منابع مالی برای تامین هزینه های جاری و به روز نبودن رسانه ها نیز عدم حمایت کافی و وافی از جانب بخش دولتی و خصوصی و در نهایت بیمه خبرنگاران از جمله چالش های عمده حوزه رسانه به شمار می رود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها