کد خبر: 224985
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۸:۲۵:۰۰
| |

شهرداری بیرجند خوش حساب شد/ پرداخت بدهی‌های میلیاردی

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در ابتدای کار مجموعه شهرداری بدهی‌های زیاد میلیاردی داشت اما در حال حاضر بدهی خاصی نداشته و حقوق این مجموعه به روز است، گفت: در شرایط فعلی شهرداری خوش حساب است.

شهرداری بیرجند خوش حساب شد/ پرداخت بدهی‌های میلیاردی
کد خبر: 224985
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد علی جاوید شهردار بیرجند در نشست خبری اظهار داشت: مردم شهرستان بیرجند مردمانی مهمان نواز و قدردان هستند و در مساجد، هرکجا که برخوردی با شهروندان دارم تشکر و قدردانی مردم را می‌بینم و این سبب می‌شود عزم خود را جزم کنم تا بیشتر خدمت رسانی کنم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار مجموعه شهرداری بدهی‌های زیاد میلیاردی داشت اما در حال حاضر بدهی خاصی نداشته و حقوق این مجموعه به روز است یادآور شد: در شرایط فعلی شهرداری خوش حساب است .

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها خود گردان هستند اما بودجه ای که در خرداد ماه متمم بودجه ابلاغ شد 100 میلیارد تومان پیش بینی شده تا در سال 97 محقق کنیم.

شهردار بیرجند گفت: در حوزه شهرسازی جلساتی برگزارشده و امیدواریم تا پایان سال معادل شهرهای پیشرفته کشور به شهروندان بیرجندی خدمت بدهیم و کارها از سیستم الکترونیک و روز دنیا دریافت کنند.

جاوید افزود: مردم بخشی از خدمات را در حوزه شهرسازی به روز دریافت می‌کنند و در حوزه خدمات شهری شهر بیرجند شهری تمیز است و به زودی تفکیک زباله های خانگی از مبدا در دستور کار پیمانکار قرا می گیرد.

وی بیان داشت: در حوزه عمرانی گاهی مشکلاتی است اما با همه وجود، برای بلوارشهدای عبادی یک میلیارد 800 میلیون تومان هزینه شده وز پارک بهجت در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

شهردار بیرجند گفت:در این مدت تلاش شده در چندین نقطه شهر بیرجند برای آبیاری پارکها سیستم آبیاری از شرب به فضای سبز تغییر یابد و در حوزه فرهنگی سوله ای که احداث شده بود تلاش می‌کنیم مجموعه فرهنگی تفریحی هرچه زودتر آماده شود.

جاوید با اشاره به پل موسی ابن جعفر افزود: همه املاک را تملک و در حال حاضر عملیات زیرسازی باقی مانده است که امیداوریم به زودی شاهد اتصال این پل باشیم و از دیگر خدمات شهرداری رسیدگی به پرونده‌های سنگینی است که چندین سال بلاتکلیف بوده و در این مدت تعیین تکلیف شده مشکلات به لطف خدا حل شده و طراحی و زیبا سازی خیابان جمهوری تاکنون کارها انجام شده است.

وی بیان داشت: ما با هیچ دستگاهی شوخی نداریم تصور نباید باشد که شهرداری وظیفه دارد تنها پروانه صادر کند و کمیسیون ماده 77 شهرداری که دو جانبه است و شهروندان اگر شکایت داشته باشند می‌توانند مراجعه کنند اگر عوارضی از شهروند بیشتز گرفته شود هم این کمیسیون باید حل کنند.

وی بیان داشت: پادگان 04 بیرحند با توجه به زحماتی که انجام شده اما به عنوان بافت بلاتکلیف بافی مانده این پادگان هم براساس اطلاعاتی که واصل شده به شهرسازی واصل شده معبری که از وست می‌گذرد باقی مانده و تلاش داریم تا مابقی کاربری را تعیین تکلیف کنیم .

جاویدبا بیان اینکه به زودی لایحه ای تقدیم شورا می‌شود تا میدانی به عنوان مناسبات شهری و یه نوعی معرف شهر را ایجاد کنیم، افزود: مهم ترین گزینه همان میدان ابوذر است که اگر بتوانیم با راه و شهرسازی به عنوان میدان اجتماعات شهر باشد .

وی بیان داشت: برای مبلمان شهری خیابان جمهوری اقداماتی در حال انجام است و در هفته دولت دو پروژه را مد نظر داریم یک پروژه پارک سایت اداری است که 13 هزار متر مربع است و پروژه دیگر تعریض بلوار آیت الله عبادی است که بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار بیرجند گفت: کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی مهم ترین برنامه فرهنگی استان است هر چه داریم باید در راه شهدا هزینه کنیم و تلاش داریم تا در این راستا دو المان در سطح بیرجند اجرا کنیم .

جاوید افزود:برای حل ترافیک طرح جامع ترافیکی بیرجند پیش پرداخت و مطالعات اولیه انجام و هفته آینده مشاوره باید مطالب خود را ارائه بدهد و در این طرح تلاش می‌شود تا عمده مشکلات ترافیکی بیرجندحل شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها