کد خبر: 223447
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۱۳:۳۶:۰۰
| |

رئیس دادگستری ساوه اعلام کرد:

راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی به کارگیری قوانین کارآمد است

رئیس دادگستری ساوه گفت: به طور قطع به کارگیری قوانین مناسب و کارآمد نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دارد.

راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی به کارگیری قوانین کارآمد است
کد خبر: 223447
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی ملکی رئیس دادگستری ساوه ظهر امروز در شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با اشاره بر ضرورت توجه به معیشت مردم اظهار داشت: امروز مهم‌ترین دغدغه مردم تامین معیشت آنها است و همین مسئله در بروز آسیب‌های اجتماعی موثر است، اگر امروز سر و سامانی به وضع اقتصادی کشور داده نشود، بی‌گمان شاهد آن خواهیم بود که آسیب‌های اجتماعی وارد خانواده‌ها شده و دیگر، پدیده‌ای پنهان و حاشیه‌ای نخواهد بود.

وی افزود: متاسفانه به‌سبب محدودیت منابع مالی در حوزه فرهنگی، اقدامات فرهنگی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی مطلوب نبوده و باید برای ارتقاء مولفه‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی انجام شود.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: به طور قطع به کارگیری قوانین مناسب و کارآمد نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دارد.

دوری از اقدامات کلیشه‌ای در بحث آسیب‌های اجتماعی مورد توجه باشد

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه هم در این مراسم گفت: استفاده از ایده‌های فرهنگی، خلاقیت و نوآوری اقدامی مهم برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حسین محمودی‌فر افزود: وضعیت اقتصادی و فقر در بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی موثر است، از این رو کار جمعی و پرهیز از اقدمات کلیشه‌ای بدون برنامه‌ریزی می‌تواند کارساز باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی، هماهنگی بین‌ بخشی برای تقویت مشاوره‌های فرهنگی در جامعه به ویژه مدارس، بهره‌گیری از ائمه جماعت و مداحان، از مصوبات جلسه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها