کد خبر: 223070
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۶:۱۶:۰۰
| |

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ایران اعلام کرد:

شرکت‌های خدمات‌رسان حق قطع آب، برق و گاز واحدهای تولیدی را ندارند

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ایران با بیان اینکه اقتصاد ما در یک شرایط فورس‌ماژور قرار دارد که نباید روند تولید به هیچ قیمتی متوقف شود، گفت: به استان‌ها ابلاغ شده که شرکت‌های خدمات‌رسان حق قطع آب، برق و گاز واحدهای تولیدی را ندارند.

شرکت‌های خدمات‌رسان حق قطع آب، برق و گاز واحدهای تولیدی را ندارند
کد خبر: 223070
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۶:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ایران ظهر امروز در همایش گرامی‌داشت روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه تصمیماتی که در حوزه اقتصادی گرفته می‌شود باید عقلایی و بر مبنای علمی باشد، اظهار داشت: تصمیمات عجولانه برخی مسئولان در شرایط اقتصادی امروز و در پی آن مشکلات ایجاد شده سبب شده است که ما نسبت به تصمیم‌گیران خود بی‌اعتماد شویم.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ایران افزود: برای حل مشکلات کشور باید از فعالان اقتصادی کمک بگیریم این در حالی است امروز در تصمیم‌گیری‌ها، خیلی کم به بخش خصوصی مراجعه می‌شود.

خالقی بیان کرد: ما بحث تشدید تحریم‌ها را پیش رو داریم که برای این موضوع باید برنامه‌ریزی کنیم و مانند یک شطرنج‌باز در مقابل دشمن قرار گرفته و حرکاتش را پیش‌بینی کنیم نه اینکه منتظر بمانیم که حریف‌مان چه حرکتی انجام می‌دهد و بعد وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه با تشدید تحریم‌ها مشکلات حمل و نقل، مبادلات پولی و بیمه نیز تشدید می‌شود، گفت: کشورهای طرف تجاری ما شرکت‌های کوچک و متوسطی دارند که تحریم برای آنها مفهومی ندارد و یکی از اقداماتی که ما می‌توانیم برای در شرایط تحریم انجام دهیم این است که شرکت‌های کوچک و متوسط خود را جایگزین شرکت‌های بزرگ کرده و آنها را تجمیع کنیم.

قائم مقام خانه صنعت ایران وضعیت کنونی اقتصاد کشور را فورس‌ماژور(غیرمترقبه) عنوان و ابراز کرد: در چنین شرایطی نباید به هیچ قیمتی تولید متوقف شود، حتی اگر بانک می‌خواهد واحدی را تملک کند این کار نباید به قیمت توقف تولید باشد.

خالقی گفت: حالا که ما سرمایه سرمایه‌گذاران را زمین‌گیر کرده‌ایم و آنها نمی‌توانند جایی بروند در حالی که می‌توانستد به جای احداث واحد تولیدی دلالی کرده و سکه بخرند، حداقل در این شرایط از آنها حمایت کنیم.

وی بیان کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط اگر کسی خیانتی نسبت اقتصاد کشور انجام دهد باید دادگاه جنگی برگزار شود.

قائم مقام خانه صنعت ایران گفت: به استان‌ها ابلاغ شده که شرکت‌های خدمات‌رسان حق قطع کردن آب و برق و گاز واحد‌های تولیدی را ندارند.

خالقی عنوان کرد: در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد اگر برای توسعه نیاز به جذب سرمایه‌گذار بیشتری وجود دارد، احتیاج به روی خوش بیشتری نیز هست و باید کار را سریع‌تر و ساده‌تر برای سرمایه‌گذار انجام داد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها