کد خبر: 222826
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ۱۵:۲۹:۰۰
| |

از سوی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اعلام شد:

استفاده از بیومواد فلزی برای درمان و التیام بافت موجودات زنده 

سرپرست گروه پژوهشی مواد و متالورژی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، استفاده از بیومواد فلزی را از استراتژی های این گروه بر شمرد و گفت: بیومواد یا ماده زیستی ماده‌ای با منشا مصنوعی یا طبیعی است که به منظور بهبود، درمان، التیام یا جایگزینی بافت موجودات زنده به کار می‌رود.

استفاده از بیومواد فلزی برای درمان و التیام بافت موجودات زنده 
کد خبر: 222826
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ۱۵:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مولودی با بیان این مطلب اظهار کرد: در همین راستا تاکنون در گروه پژوهشی مواد و متالورژی این سازمان پروژه‌های تحقیقاتی "ساخت پیچ‌های ارتوپدی قابل جذب"، "ساخت قالب لنزهای تماسی چشمی" و همچنین "ساخت جایگزین‌های پوستی" به اتمام رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت حمایت‌های لازم می‌توان این پروژه‌ها را به تولید انبوه رساند، ادامه داد: طراحی و ساخت "دریچه‌های قلب مصنوعی" و انواع مواد مورد کاربرد در تعویض مفصل و همچنین ساخت رگ مصنوعی نیز از دیگر کاربردهای بیومواد است.

به گفته سرپرست گروه پژوهشی مواد و متالورژی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، با تدوین دانش فنی و تولید انبوه بیومواد فلزی می‌توان از خروج مقادیر نسبتا بالای ارز از کشور و واردات این محصولات جلوگیری کرد.

وی همچنین متذکر شد: بیومواد در طراحی‌های کاشتنی‌های پزشکی، طراحی‌های ابزارات پزشکی و تشخیص درمان در دارو سازی، جراحی، دندانپزشکی و پزشکی هسته‌ای و علوم پایه پزشکی کاربرد دارند. این مواد کیفیت زندگی انسان را هر ساله بهبود می‌بخشند و ویژگی منحصر بودن این مواد زیست سازگاری آنها است.

مولودی یادآور شد: محدوده کاربرد این گروه از مواد پیشرفته بسیار وسیع است و مواردی چون مفاصل و پیوند عضو مصنوعی مانند عروق و شریان تا پوست مصنوعی، لنزهای تماسی و انواع پروتزها را در بر می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها