کد خبر: 222240
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۱۳:۰۰
| |

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اعلام کرد:

اعتبارات عمرانی استان بوشهر 50 درصد کاهش یافت

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی استان بوشهر در قالب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نفت و گاز امسال نسبت به سال قبل حدود 50 درصد کاهش یافته است.

اعتبارات عمرانی استان بوشهر 50 درصد کاهش یافت
کد خبر: 222240
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی درویشی صبح امروز در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان جم از نحوه توزیع اعتبارات عمرانی در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت:توزیع اعتبارات عمرانی بر مبنای دو شاخص جمعیت و مساحت در قبل توزیع می‌شد که امسال علاوه بر این، شاخص‌هایی چون شرایط اقلیمی، مطالبات پیمانکاران در پروژه‌ها، میزان پروژه‌های ناتمام، میزان محرومیت و داده‌های رسمی کشور در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، سهم اعتباری شهرستان جم از اعتبارات عمرانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته 6 درصد از مجموع اعتبارات عمران استان بوشهر سهم شهرستان جم بود که این درصد امسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نفت و گاز استان بوشهرامسال به نسبت سال قبل حدود 50 درصد کاهش داشته است تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات عمرانی استان بوشهر از محل تملک دارای و سرمایه‌ای 142 میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به 70 میلیارد تومان کاهش یافته است.

درویشی، اعتبارات عمرانی استان بوشهر در حوزه نفت و گاز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد:در سال قبل 642 میلیارد تومان از این محل به استان بوشهر اختصاص یافته است که امسال به 362 میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود 47 درصد اعتبارات عمرانی استان سال قبل تخصیص یافت گفت: با تخصیص این میزان اعتبار نیمی از مصوبات اعتباری برای اجرای پروژه‌ها محقق نشد و لازم است امسال این عدم تحقق پوشش داده شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، با بیان اینکه اولویت تخصیص و جذب اعتبارات شامل بخش‌های مهم و پروژه‌های حیاتی هر شهرستان می‌شود تاکید کرد: در تصویب، تخصیص و جذب اعتبارات مدیران نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند تا بتوانند با رایزنی و پیگیری‌های مستمر، موفق به تزریق اعتبارات به پروژه‌های خود شوند.

درویشی با انتقاد از عدم تحرک برخی مدیران در جذب اعتبارات اظهار داشت: مدیران نباید منتظر بمانند تا اعتباری برای پروژه‌ها تصویب شود و لازم است تحرک و پیگیری مدیران برای جذب اعتبارات هم در سطح استان و هم کشور افزایش یابد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیان کرد: بخش بزرگی از اعتبارات عمرانی دستگاه‌ها در وزارتخانه‌ها قابل پیگیری است و در این زمینه هم پیگیری‌های کلان مدیران نقش اساسی را ایفا می‌کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها