کد خبر: 221681
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ در مشهد خبر داد:

شیوه نامه جدید برای یارانه مطبوعات تدوین شده است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ گفت: یارانه‌های مطبوعات یکی از چالش‌های مهم این معاونت است که برای آن شیوه نامه جدیدی در سال 97 تدوین شده است.

شیوه نامه جدید برای یارانه مطبوعات تدوین شده است
کد خبر: 221681
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ امروز در جمع فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی در مشهد با اشاره به تدوین شیوه نامه جدیدی در خصوص یارانه مطبوعات گفت:بر اساس این شیوه نامه ، یارانه نشریات سراسری 30 درصد و نشریات منطقه 15 درصد کاهش می‌یابد، اما یارانه نشریات مراکز استان‌ها تغییر نمی‌کند و یارانه نشریات شهرستانی هم یک و نیم برابر افزایش خواهد یافت.


وی ادامه داد: نشریاتی که از اسفند ماه 96 مجوز گرفتند نیز تا سه سال به آنان یارانه مطبوعات پرداخت نمی‌شود و این موضوع شامل نشریات وابسته به نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز می‌شود که این شامل نشریات با سابقه بالاتر از 40 سال نیز خواهد شد یعنی یارانه آن‌ها قطع خواهد شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جزئیات این طرح به زودی در سامانه جامع مطبوعات کشور بارگذاری می‌شود .

طلب مالی مطبوعات در سال 96 به طور کامل پرداخت شده است

دربندی در ادمه این نشست گفت: مبلغ یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان طلب مطبوعات که شامل بیمه و یارانه ها‌ی سال 1396 می شود پرداخت شده است اما نمی‌توان از بودجه سال 97 برای جبران بودجه 94 و 95 استفاده کرد.

وی افزود: با اداره پست قرار دادی منعقد کردیم که طبق آن نشریات با پرداخت 9000 ریال می‌توانند نشریات خود را به سراسر کشور ارسال کنند و با پرداخت 15000 ریال می‌توانند از سامانه‌ای استفاده کنند که طبق آن می‌توان رصد کرد نشریه در کجای مسیر ارسال قرار دارد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکل کمبود کاغذ گفت: از دو ماه پیش تولید کاغذ در جهان برای حفظ محیط زیست کم شده به طوری که چین به عنوان بزرگترین صادر کننده کاغذ به وارد کننده تبدیل شده است.

دربندی افزود: افزایش قیمت دلار و چند برابر شدن آن موجب مشکل نقدینگی برای مطبوعات شده که برای حل این مشکل کمیته کاغذ تشکیل و تصمیم گرفته شد تا بانک مرکزی کوپن کاغذ را بدون اجازه سازمان مطبوعات نقد کند.


مشهد قطب رسانه‌ای کشور است

فیاضی رئیس هیئت مدیره مطبوعلت استان خراسان رضوی هم در این نشست با بیان اینکه مشهد قطب رسانه‌ای کشور است گفت: مشهد 5 روزنامه دارد که دو روزنامه‌ آن سراسری است، همچنین فصل نامه‌ها و ماهنامه‌های بسیاری که در سطح استان منتشر می‌شود مشهد را قطب رسانه‌ای کشور کرده است.

وی افزود: اغلب خبرگزاری‌ها به دلیل موقعیت خاص مشهد در این شهر فعال هستند.

رئیس هیئت مدیره مطبوعلت استان خراسان رضوی گفت:تعداد کانال‌های فضای مجازی و تعداد اعضای آن نشان می‌دهد مشهد پایتخت فضای مجازی هم محسوب می‌شود.

فیاضی افزود:ارشاد باید خانه‌های مطبوعات را به عنوان منسجم‌ترین تشکل صنفی مورد حمایت قرار قرار دهد.

امینی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: خراسان رضوی 333 نشریه دارد که از این تعداد دو روزنامه سراسری و سه روزنامه استانی است و بقیه نشریات شامل هفته نامه‌ها دو هفته نامه‌ها ماهنامه‌ها و فصلنامه‌ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها