کد خبر: 221438
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۳:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد:

شرایط توسعه صادرات از استان بوشهر به کشور قطر فراهم می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: شرایط توسعه صادرات از استان بوشهر به کشور قطر فراهم می‌شود.

شرایط توسعه صادرات از استان بوشهر به کشور قطر فراهم می‌شود
کد خبر: 221438
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان پسکرانه بندر بوشهر نقش مهمی در بهبود فعالیت‌های بندری در بوشهر خواهد داشت.

وی به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد و متنوع در مجتمع نگین اشاره کرد و ادامه داد: این مجتمع در مساحت 400 هکتار ساخته شده است که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از رونق فعالیت‌های بندری در جزیره نگین خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی اسکله کانتیتری بندری نگین در مراحل پایانی است و تا یک ماه آینده این اسکله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از اسکله کانتیتری بندری نگین زمینه را پهلوگیری کشتی‌های بزرگ با 20 هزار تن فراهم می‌سازد که نقش مهمی در بهبود تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر خواهد داشت.

راستاد با اشاره به اجرای فاز نخست طرح لایروبی کانال دسترسی بوشهر با اعتبار 150 میلیارد تومان، بیان کرد: عمق این کانال به 11.5 متر افزایش می‌یابد و شرایط تردد کشتی‌های بزرگ را فراهم می‌سازد.

وی از تبدیل بندر بوشهر به بنادر نسل سوم خبر داد و افزود: در این بندر علاوه بر ایجاد شرایط فعالیت‌های بندری، شرایط فراهم می‌شود تا شاهد اجرای برنامه‌های تولیدی و ارزش‌افزایی نیز باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و به‌ویژه قطر با بهره‌برداری از پایانه مواد معدنی بندر بوشهر خبر داد و گفت: استان بوشهر ظرفیت بالایی در عرصه معادن دارد.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات مواد معدنی زمینه‌ساز رونق اقتصادی و اشتغال در استان بوشهر می‌شود، اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صادرات به کشور قطر با محوریت بنادر استان بوشهر وجود دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها