کد خبر: 221123
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۳:۲۳:۰۰
| |

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه:

واحدهای «تازه‌ساز» امتحان زلزله را خوب پس دادند

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از مقاومت واحدهای تازه‌ساز در زلزله روز گذشته تازه‌آباد خبر داد و افزود: این واحدها کوچکترین آسیبی ندیدند.

واحدهای «تازه‌ساز» امتحان زلزله را خوب پس دادند
کد خبر: 221123
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۳:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا خواجه ای با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری روز گذشته(یکشنبه) تازه‌آباد، گفت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله 25 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. همچنین بعد از ارزیابی صورت گرفته مشخص شد 101 واحد مسکونی فرسوده که همگی در مناطق روستایی قرار داشتند دچار آسیب شدند.علاوه بر این نیز با شناسایی صورت گرفته، این واحدها نیز در کنار سایر واحدهای آسیب دیده قبلی، از تسهیلات و کمک بلاعوض برای ساخت برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از واحدهای در حال ساخت در زلزله روز گذشته دچار آسیب نشدند، گفت: تمام واحدهای احداثی نوع یک که درحال ساخت هستند در این زلزله کوچکترین آسیبی ندیدند. کار ساخت واحدهای احداثی نوع دو در کنار نوع یک هم شروع شده و این واحدها هم خوشبختانه دچار آسیب نشدند. این امر نشان می دهد اگر واحدهای مسکونی مقاوم سازی شوند می توانند در برابر زلزله‌های با قدرت بالا مقاومت خوبی داشته باشند و توصیه می شود تمام روستاییان که واحد فرسوده دارند برای مقاوم سازی واحدهای خود با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن اقدام کنند.

خواجه‌ای در پایان تصریح کرد: خوشخبتانه در این زلزله واحدهای تازه‌ساز عملا امتحان خود را پس دادند و این نشان می دهد امر بازسازی به خوبی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها