کد خبر: 219438
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۴:۵۳:۰۰
| |

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

هشدار پلیس فتا برای خرید از تورهای اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان در خصوص خرید از تور‌های مسافرتی اینترنتی در ایام تابستان هشدار داد.

هشدار پلیس فتا برای خرید از تورهای اینترنتی
کد خبر: 219438
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۴:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ دوم علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان اعلام کرد: با توجه به مسافرت‌های هموطنان در فصل تابستان و همچنین دغدغه برای تهیه بلیط و تور‌های مسافرتی در حال افزایش است، در همین راستا شرکت‌های مختلف گردشگری داخلی و خارجی در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تور‌های مسافرتی در رسانه‌های مختلف هستند.

وی افزود: افراد سودجو از این ایام و موقعیت سوءاستفاده کرده و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که یکی از رایج‌ترین ترفند‌های کلاهبرداران سایبریدر این زمینه فروش بلیط سایت‌های اینترنتی تقلبی است.

با توجه به این موضوع که برای خرید بلیط، به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم کنند، کلاهبرداران هم از این فرصت بهره جسته و با راه اندازی سایت‌های جعلی، اما شبیه به سایت‌های اصلی اقدام به سرقت اطلاعات افراد، برای سوء استفاده‌های مالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ (phishing) موسوم است به سودجویان کمک می‌کند که از طریق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی، حساب‌های بانکی کاربران را خالی کنند.

افراد برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری‌ها باید شخصاً به صورت دستی آدرس صفحات رادرقسمت آدرس بار (URL) وارد و به سایت‌هایی مراجعه و خرید کنند که از پروتکل امن https برای انتقال داده‌ها بهره می‌برد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ترفند‌های بزه کاران فضای مجازی در این زمینه فروش بسته‌ها و تور‌های مسافرتی با قیمتی بسیار پایین، ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات در صفحات اینترنتی، شبکه‌های مختلف اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای است.

در این گونه تبلیغات افراد تشویق می‌شوند در ازای پرداخت مبالغی کم، از خدمات مسافرتی با کیفیت بالا برخوردار شوند، مشکل زمانی مشخص می‌شود که هموطنان در شهر‌های مقصد وقتی برای دریافت و اخذ خدمات مسافرتی مراجعه می‌کنند متوجه این تبلیغات کذب شده و دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

سرهنگ سرحدی در پایان از شهروندان خواست تور‌ها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه کنند و خرید‌های خود را از شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای انجام ندهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها