کد خبر: 217000
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۴:۴۲:۰۰
| |

مدیر بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی مطرح کرد:

خبری از تغییر ساعت کاری ادارات در خراسان‌ شمالی نیست

گرمای بی‌سابقه هوا و قطعی مکرر برق هوای بسیاری از مناطق خراسان‌ شمالی به بالای 37 درجه سانتی‌گراد رسیده و از سوی دیگر قطع مکرر برق در مناطق مختلف استان٬ مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

خبری از تغییر ساعت کاری ادارات در خراسان‌ شمالی نیست
کد خبر: 217000
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۴:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که هوای بسیاری از مناطق خراسان شمالی به بالای 37 درجه سانتی‌گراد رسیده٬ قطع مکرر برق در مناطق مختلف استان٬ مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

گزارش‌ها حاکی است از ابتدای هفته تا کنون در نوبت‌های مختلف برق مناطق گوناگون مرکز استان خراسان شمالی قطع شده و امروز در ساعات گرم ظهر٬ بسیاری از مناطق شهر بجنورد از نعمت برق محروم هستند.

حسن حشمتی مدیر بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در توضیح علت خاموشی‌ها در ساعات میانی روز٬ اظهار داشت: افزایش مصرف برق و ضرورت مدیریت توزیع مهم‌ترین علت قطعی برق است.

وی افزود: در این‌ روزها علی‌رغم افزایش تولید برق٬ شاهد افزایش بی‌سابقه میزان استفاده از برق هستیم و باتوجه به گرمای هوا٬ باید بین مصرف و برقی که وارد مدار می‌شود٬ توازن وجود داشته باشد که هم‌اکنون این این توازن برقرار نیست.

مدیر بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ادامه داد: هم‌اکنون مدیریت مصرف برق در تمام نقاط کشور در دستور شرکت توزیع است و اگر این مدیریت شبکه انجام نشود رله‌های خودکاری وجود دارد که در نیروگاه‌ها به صورت خودکار فشار برق مصرفی را کاهش می‌دهد.

وی از مشترکان پر مصرف و ادارات و کارخانه‌های صنعتی خواست با رعایت زمان پیک مصرف از ساعت 11 صبح تا 9 شب و استفاده از مولدهای برق٬ به کاهش فشار برق در نیروگاه ها کمک‌ کنند.

در حالی که قطعی بی‌سابقه برق این روزها در تمام نقاط استان قابل مشاهده و لمس است٬ هنوز دستوری از جانب استانداری مبنی بر کاهش ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی صادر نشده و این در حالی است که امروز بسیاری از بانک‌های مرکز استان با وجود قطع برق٬ خدمات مناسبی را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند.

هواشناسی خراسان شمالی نیز برای روزهای آینده روند جزئی کاهش دما را اعلام کرده و آورده است: افزایش دمایی که از اواخر هفته گذشته آغازشده بود تا به امروز نیز ادامه خواهد داشت. بیشترین دمای هوای بجنورد در روزهای گذشته٬ 37 درجه سانتی‌گراد بوده و پیش‌بینی می‌شود امروز با افزایش 2 درجه‌ای دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روز به 39 درجه سانتی‌گراد برسد.هم‌اکنون در ساعات میانی روز٬ دمای هوای مرکز خراسان شمالی 34 درجه سانتی گراد است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها