کد خبر: 195398
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۷:۰۰
| |

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان خبر داد:

2 زندان درون‌شهری سمنان و دامغان به‌زودی منتقل می‌شوند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان از انتقال دو زندان درون‌شهری سمنان و دامغان به خارج از شهر به عنوان اولویت اول این اداره کل در سال 97 نام برد.

2 زندان درون‌شهری سمنان و دامغان به‌زودی منتقل می‌شوند
کد خبر: 195398
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود باهنرمدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان در نشست خبری اعضای شورای قضایی استان با اصحاب رسانه از تلاش برای انتقال این دو زندان خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون زندان‌ها باید خارج از شهر باشند.

وی از تشکیل یک کارگروه از سوی استاندار سمنان برای پیگیری دو پروژه زندان دامغان و سمنان خبر داد و افزود: این کارگروه موظف شده که هر 15 روز یک‌بار گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی این دو پروژه به استاندار ارائه و زمینه را برای انتقال هرچه سریع‌تر زندان‌ها به خارج شهر فراهم کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان با بیان این‌که مسکن و شهرسازی استان مجری احداث این دو پروژه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال 6 میلیارد تومان اعتبار به این دو پروژه تخصیص داده شده و تلاش می‌شود در آینده نزدیک زندانیان از این دو زندان فرسوده تخلیه و به زندان‌های جدید منتقل شوند.

وی از فرسودگی زندان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات این اداره کل نام برد و با اشاره به فرسوده بودن زندان‌های سمنان، دامغان و گرمسار افزود: فرسوده بودن زندان‌ها سبب شده که هزینه نگهداری زندانیان در این زندان‌ها بسیار بالا باشد.

وی هم‌چنین از جمعیت کیفری بالا به عنوان یک چالش پیش روی زندان‌ها نام برد و با گلایه از بودجه پایین این اداره کل ادامه داد: میزان بودجه و اعتبارات این اداره کل هیچ تناسبی با حجم ماموریت‌های ما ندارد و انتظار می‌رود که مسوولان نگاه ویژه‌تری به زندان‌ها و اقدامات تامینی استان داشته باشند.

باهنر از کاهش ورودی زندانیان استان خبر داد و با اشاره به سه جرم با فراوانی بالا در زندان‌های این استان گفت: 52 درصد زندانیان استان سمنان مربوط به جرائم موادمخدر، 26درصد مربوط به سرقت و هشت درصد مربوط به جرائم علیه اشخاص است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان استان خبر داد و افزود: ارائه این آموزش‌ها نقش مهمی در کاهش بزه‌کاری و کاهش نرخ بازگشت زندانیان دارد.

وی از بهره‌مندی 700 زندانی استان از مزایای اشتغال مولد خبر داد و گفت: تاکنون 71 دوره حرفه‌آموزی در زندان‌های این استان برگزار و 1200 زندانی در کلاس‌های آموزشی و مهارت‌آموزی شرکت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها