کد خبر: 194089
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۶:۴۱:۰۰
| |

هشدار قطعی برق در کردستان در صورت نبود مدیریت مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: اگر مصرف برق استان را مدیریت نکنیم 80 مگاوات خاموشی در استان خواهیم داشت.

هشدار قطعی برق در کردستان در صورت نبود مدیریت مصرف
کد خبر: 194089
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۶:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان امروز دوشنبه(28 خرداد) در سینمار آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی در بخش اداری که در سنندج برگزار شد، گفت: امسال کشورمان به دلیل کمبود بارش‌های سال گذشته و کاهش آب ذخیره شده پشت سدها با شرایط خاصی روبرو شده است.

وی افزود: ماموریت و رسالت ما فعال کردن همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هاست زیرا اگر به درستی این ظرفیت ها شناسایی شوند نه تنها خاموشی نداریم بلکه انرژی اضافی را هم خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به اهمیت بحث مطالعه، آموزش و آگاهی بخشی به مردم تاکید و عنوان کرد: هنوز طراحی ها و امکان سنجی ما در مراحل مقدماتی است و نیازسنجی ها به درستی صورت نمی گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه براساس پیش بینی‌ها امسال 58 هزار مگاوات در کشور پیک مصرف برق است، تصریح کرد: به اعتقاد ما با نصف این میزان هم می شود کشور را اداره کرد.

لهونیان ادامه داد: 20 هزار مگاوات از این میزان فقط صرف سیستم‌های سرمایشی می شود که با این میزان برق، کشوری همچون عراق یا دو کشور از آسیای میانه اداره می شود.

وی با اعلام اینکه از 20 هزار مگاوات مذکور هم حدود پنج هزار مگاوات آن در بخش اداری و بانک‌ها و ... مصرف می شود، ذکر کرد: براساس پیش بینی ها امسال به دلیل کمبود ذخیره آب پشت سدها حدود پنج الی شش هزار مگاوات کمبود نیرو داریم که در این صورت راهی جز مدیریت مصرف نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: می توانیم 10 هزار مگاوات از مصرف فعلی کشور را مدیریت کنیم بدون اینکه کوچکترین مشکلی پیش بیاید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: تا پایان سال 95 حدود 18 میلیارد مترمکعب آب ذخیره شده پشت سدهای کشور بود که هشت میلیارد مترمکعب آن صرف تامین برق شد.

لهونیان ادامه داد: تا پایان سال 96 میزان ذخیره آب سدهای کشور به 13 میلیارد مترمکعب رسیده است که فقط سه میلیارد مترمکعب آن را می توانیم برای تولید استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در مجموع شش هزار مگاوات کمبود نیروی برق در کشور داریم که حدود 14 الی 15 برابر مصرف برق استان کردستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان میزان پیک بار مصرف برق استان را 450 مگاوات اعلام کرد و گفت: متاسفانه دچار بدمصرفی شدید هستیم که باید از آن گذر کرده و به مصرف صحیح و صرفه‌جویی روی بیاوریم.

وی با بیان اینکه اگر مصرف برق استان را مدیریت نکنیم 80 مگاوات خاموشی در استان خواهیم داشت، افزود: 624 هزار انشعاب برق در استان داریم که اگر هرکدام 100 وات را مدیریت کنند در مجموع 62 مگاوات را مدیریت کرده‌ایم.

لهونیان، 85 درصد کل انشعاب‌های استان را خانگی و 10 درصد را مشترکان تجاری عنوان کرد و از مدیران روابط عمومی ها و اصحاب رسانه استان خواست که مردم را به سمت مصرف صحیح هدایت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها