کد خبر: 161482
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۶:۵۰:۰۰
| |

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی اعلام کرد:

جیرفت جوابگوی تولید محصول خارج از فصل در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: در فصل سرد زمستان که تقاضا زیاد و عرضه کم است تنها جیرفت است که با تولید محصولات سالم و خارج از فصل جوابگوی بازار است و در این فصل با توجه به اقلیم مناسب جیرفت می‌شود با کمترین هزینه، محصول خوب تولید کرد.

جیرفت جوابگوی تولید محصول خارج از فصل در کشور
کد خبر: 161482
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی طهماسبی در حاشیه برگزاری جشنواره محصولات گلخانه ای جیرفت در گفت‌وگوبا خبرنگار ایسنا با بیان اینکه جیرفت ویترین محصولات کشاورزی باغی به ویژه محصولات صیفی و گلخانه‌ای است، اظهار کرد: و محصولات کشاورزی جیرفت در سراسر کشور برای همه شناخته شده است واین یعنی جیرفت، هند کوچک ایران. محصولات کشاورزی جنوب کرمان خصوصا جیرفت از نظرکیفیت و سلامت درکشور اول هستند.


وی با اظهار خرسندی از برگزاری دومین جشنواره محصولات گلخانه‌ای درجیرفت گفت: خوشحال هستیم که امسال هم این جشنواره به همت بخش خصوصی و با حمایت جهاد کشاورزی در محل دانشگاه جیرفت برگزار شد و این یک اتفاق خوب است که بخش خصوصی و دانشگاه درکنار هم به توسعه بخش کشاورزی درحوزه محصولات صیفی وگلخانه ای کمک می‌کنند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: 120 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی و دامی در ایران داریم که حدود 30 میلیون تن آن سبزی وصیفی است و معادل 25 درصد تولید می‌شود.

وی افزود: بخش سبزی صیفی یک بخش مغفول بود و حتی در دانشگاه‌ها و موسسات علمی هم خیلی به آن توجه نمی‌شد ولی اکنون با توجه به وجود شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و تنوع اقلیمی کشور و آینده خوب محصولات کشاورزی درحوزه بالادستی به ویژه تولید بذرهای هیبریدی استاندارد، بخش صیفی جات و محصولات گلخانه‌ای رونق گرفته است. سرمایه‌گذاری در این حوزه خصوصا تولید بذرهای هیبریدی از بهترین و سوداورترین فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی در حوزه کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت هر دانه بذری که وارد بازار می‌شود همچون مثل بذر خیار از 400 تا 700 تومان است و بذر بعضی از ارقام گوجه تا 1500 تومان هم می‌رسد. فعالیت و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار اقتصادی و سودآور بوده و یک کارآفرینی مهم بشمار می‌رود.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی جنوب کرمان در طول زمان زحمات زیادی متحمل شده و باعث ایجاد و تولید محصولات متنوع و ایجاد دانش و تجربه مضاعف و سازنده در این حوزه شده است که این موضوع می‌تواند نقش مهمی در زمینه تولیدات گلخانه‌ای خارج از فصل داشته و باعث کاهش مصرف آب شود که باید به بهترین نحو از این فرصت و پتانسیل بهره برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها