کد خبر: 635129
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

نتانیاهو «تحقیر بزرگ» شد؛ ممکن است منطقه را دچار آشوب کند

روزنامه هم میهن نوشت: سیاست نتانیاهو بر پایه تحقیر همه نیروهای دیگر که مخالف او بودند قرار داشت. این سیاست اکنون به‌صورت بومرنگ عمل کرده و نتانیاهو با یک تحقیر بزرگ مواجه شده است. شاید برای عبور از این تحقیر بزرگ دست به اقدامات خطرناک بزند و منطقه را دچار آشوب کند.

نتانیاهو «تحقیر بزرگ» شد؛ ممکن است منطقه را دچار آشوب کند
کد خبر: 635129
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰

روزنامه هم میهن نسبت به اقدمات خطرناک نتانیاهو پس از «تحقیر بزرگ» هشدار داده است.

به گزارش هم میهن، از اکنون نمی‌توان گفت که جنگ اخیر به‌طورقطع به کجا خواهد رسید؟ ولی چند چیز آن قطعی است؛ اول از همه شکست اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل و دولت نتانیاهو است که زیر گوش آن بی‌اطلاع از آماده شدن برای چنین عملیاتی بوده‌اند. این شکست احتمالاً از شکست اطلاعاتی سال 1973 نیز مهم‌‌تر است و به‌طور قطع، نقطه منفی در کارنامه نتانیاهو خواهد بود. سیاست نتانیاهو بر پایه تحقیر همه نیروهای دیگر که مخالف او بودند قرار داشت. این سیاست اکنون به‌صورت بومرنگ عمل کرده و نتانیاهو با یک تحقیر بزرگ مواجه شده است. شاید برای عبور از این تحقیر بزرگ دست به اقدامات خطرناک بزند و منطقه را دچار آشوب کند. 

این روزنامه افزوده است: منطقه خاورمیانه به دلایل اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، قومی و زبانی و ژئوپلیتیک همیشه ظرفیت آن را داشته که با بحران‌های بزرگی مواجه شود. طی همین چهار دهه حدود 10 جنگ کوچک و بزرگ و با میلیون‌ها نفر تلفات و چندین جنگ داخلی در کنار جریان تروریستی گسترده و نیز جنبش‌های سیاسی و حتی کودتا را تجربه کرده است که نمی‌توان عامل همه اینها را منحصر به اسرائیل کرد، ولی یک واقعیت مسلم است؛ بدون حل مسئله فلسطین، سایر مشکلات منطقه نیز در مسیر حل قرار نخواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها