کد خبر: 619360
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۲۲:۵۵:۰۵
| |

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با لاوروف؛ تحولات و شورش اخیر روسیه بررسی شد

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با لاوروف ضمن حمایت از حاکمیت قانون در کشور همسایه و دوست روسیه و انتقاد از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها، شرایط داخلی روسیه را یک موضوع کاملا داخلی برشمرد و ابراز اطمینان کرد که روسیه از این مرحله عبور خواهد کرد.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با لاوروف؛ تحولات و شورش اخیر روسیه بررسی شد
کد خبر: 619360
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۲۲:۵۵:۰۵

در پی تحولات اخیر در روسیه، حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز (شنبه) سوم تیر ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات مربوط به وضعیت ایجاد شده در مناطقی از روسیه از جمله موارد مورد گفت‌وگو در این مکالمه تلفنی بود.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن حمایت از حاکمیت قانون در همه کشورها از جمله کشور همسایه و دوست روسیه و انتقاد از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها، شرایط داخلی روسیه را یک موضوع کاملا داخلی برشمرد و ابراز اطمینان کرد که روسیه از این مرحله عبور خواهد کرد.

سرگئی لاوروف نیز با اشاره به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بر اعمال کامل حاکمیت قانون بر تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد و گفت: روسیه به سرعت از این وضعیت عبور می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین ضمن ارزیابی روابط سطح بالای دو کشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه تاکید کرد.

براساس این گزارش، شامگاه جمعه دوم تیر ماه فرمانده گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. یوگنی پریگوژین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی به همراه داشت.» نیروهای مسلح روسیه و دیگر نهادهای دولتی در این کشور ادعای پریگوژین را رد کرده و اعلام کردند علیه او اعلام جرم شده است.پس از آن هم کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرده که به منظور جلوگیری از اقدامات تروریستی احتمالی در پایتخت روسیه، رژیم عملیات ضدتروریستی در شهر مسکو و منطقه مسکو اعلام شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها