کد خبر: 600016
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۳:۵۳:۳۵
| |

در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۲ در صحن مجلس تصویب شد:

بازگشت مالیات بر خانه‌های لوکس

همچنین طبق این مصوبه، «خانه‌های لوکس و باغ ویلاهای درحال ساخت، مشمول این مالیات نمی‌باشند. آئین‌نامه اجرائی این بند ظرف مدت دوماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی(مسئول) با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهادکشاورزی تهیه و به تصویب هیأت دولت می‌رسد.»

بازگشت مالیات بر خانه‌های لوکس
کد خبر: 600016
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۳:۵۳:۳۵

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1402 در جلسه علنی، بند (ذ) تبصره ۶ را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، طبق این مصوبه، «زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه‌های لوکس که ارزش آنها بیش از ۲۰۰میلیاردریال باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند. افرادی که فقط مالک یک باب منزل مسکونی هستند و در ده سال اخیر تغییر مالکیت نداده اند از شمول این حکم مستثنی می‌باشند.»

همچنین طبق این مصوبه، ««خانه‌های لوکس و باغ ویلاهای درحال ساخت، مشمول این مالیات نمی‌باشند. آئین‌نامه اجرائی این بند ظرف مدت دوماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی(مسئول) با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهادکشاورزی تهیه و به تصویب هیأت دولت می‌رسد.»

به گزارش اعتمادآنلاین، پیش از این نمایندگان مجلس در جریان بررسی این مصوبه «واحدهای مسکونی» را از آن حذف کرده بودند که با تشخیص رئیس مجلس این مصوبه متهم شد و به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. شب گذشته کمیسیون تلفیق این مصوبه را دوباره برگرداند و به مصوبه امروز نمایندگان در صحن، مالیات بر خانه‌های لوکس به بودجه سال آینده بازگشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها